Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کربلا - ايرنا - نشست اقتصادي بازرگانان و فعالان تجاري ايران و استان هاي مرکزي يو جنوبي عراق دقايقي پيش در شهر کربلا با حضور `محمدجواد ظريف` وزير امور خارجه و هيات همراه آغاز شد.

به گزارش ايرنا، اين نشست با مشارکت دهها فعال اقتصادي دو کشور و حضور `عقيل الطريحي` استاندار کربلا و `ايرج مسجدي` سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق، با هدف آشنايي با فرصت هاي متقابل همکاري در سالن اجتماعات سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در کربلا برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز قرار است طي سخناني در اين نشست، سياست هاي کشور در خصوص همکاري هاي اقتصادي و سياسي با همسايگان بويژه عراق را تشريح کند.
فعالان تجاري ايران و استان هاي کربلا و بابل در ادامه اين نشست، با برگزاري چهار پنل تخصصي زمينه هاي همکاري هاي دو و چند جانبه ميان دو کشور را در حوزه هاي مختلف تجاري، صنعتي، فني و مهندسي و خدماتي بررسي خواهند کرد.
فعالان بخش هاي اقتصادي از استان هاي کربلا، بابل، نجف، العماره، المثني، ديوانيه و واسط عراق در اين همايش شرکت دارند.
سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در کربلا طي سخناني در اين همايش با اشاره به مشترکات فرهنگي و تاريخي ميان ايرانيان و مردم عراق بويژه اهالي کربلا و حضور بيش از 30 ميليون زائر در سال و تبادل 6 ميليون زاير بين ايران و عراق و همچنين مراسم اربعين، گفت: زمينه هاي بسيار مساعدي براي گسترش همکاري در عرصه هاي مختلف ميان دو کشور فراهم است.
`ميرمسعود حسينيان` گفت: در بخش اقتصادي روابط با کربلا و بابل مناسب است گر چه هنوز عرصه گسترش بيشتري وجود دارد.
وي برگزاري نشست تجاري با حضور بيش از 250 بازرگان و صنعتگر ايراني و عراقي و برگزاري نمايشگاه اختصاصي ايران در کربلا در سال گذشته را از جمله فعاليت ها در اين بخش ذکر کرد.
استاندار کربلا نيز طي سخناني در اين مراسم، ضمن خيرمقدم به ظريف و هيات همراه، برگزاري اين گونه نشست ها را داراي نقش اساسي در گسترش مناسبات سازنده بين دو کشور و ملت همسايه و برادر دانست.
`عقيل الطريحي` حضور وزير امور خارجه و اهتمام وي به اين همايش اقتصادي را دليل وجود افق هاي مثبت همکاري بين دو کشور در حوزه هاي مختلف خصوصا در بخش هاي صنايع، تجارت و کشاورزي ذکر کرد.
وي ابراز اميدواري کرد که افق هاي همکاري همه حوزه هاي اقتصادي و فرهنگي و هنري را دربر بگيرد.
استاندار کربلا گفت: ما براي موفقيت اين گونه همايش ها که باعث پيوند بيشتر بين دو کشور مي شود همه تلاش خود را خواهيم کرد.
ظريف بعدازظهر يکشنبه وارد بغداد شد و طي دو روز اقامت در اين شهر با مقامات ارشد و نيز شخصيت هاي سياسي از طيف هاي مختلف اين کشور ديدار و گفتگو کرد.
وي سپس به اربيل و سليمانيه رفت و با مقامات عالي اقليم کردستان عراق ديدار وکرد
ظريف همچنين در سه همايش بزرگ اقتصادي ايران و عراق با حضور صدها مديران صدها شرکت و فعالان اقتصادي دو کشور در بغداد، اربيل و سليمانيه به ايراد سخنراني پرداخت.
وزير امور خارجه، سه شنبه شب از سليمانيه به نجف و سپس کربلا آمد تا ضمن شرکت در همايش فعالان اقتصادي، با شخصيت ها و گروههاي عراقي در اين شهر نيز ديدار و گفتگو کند.
خاورم*2**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، زاهدی سفیر تاجکستان در ایران گفت: دورنمای کشور تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خیلی روشن و‌امید بخش است و باور داریم که این بندر یکی از صحنه‌های همکاری دوجانبه ایران و تاجیکستان برای رونق تجارت و حمل ونقل است.

معاون وزیر حمل و‌نقل و‌سفیر تاجیکستان در ایران افزود: درگذشته ما ازتوانمندی‌ها و‌ظرفیت‌های بندرچابهار خیلی شنیده بودیم، اما امروز با سفر به این بندر برای ما مشخص‌شده که چابهار در زمینه سرمایه گذاری، از ظرفیت بالای برخوردار است.

سفیر کشور تاجیکستان در ایران، افزود: سال گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان سفر کرد که در آن سفر تفاهم نامه همکاری‌هایی برای مراودات تجاری بین دو کشور ایران و تاجیکستان، با محوریت بندر چابهار به امضا رسید که امروز برای اجرایی کردن این تفاهم نامه‌ها ما به بندر چابهار سفر کرده ایم تا ضمن بررسی فرصت‌های تجاری در بندر چابهار، زمینه را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم.

همچین شایسته مرادزاده معاون‌حمل و نقل کشور تاجیکستان در بازدید از بندر شهید بهشتی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که مردمانش با مردم ایران غرابت فرهنگی دارند، یک‌ بندر جدید و‌مفیدی برای رونق تجارتِ دو کشور است که همکاری دوکشور برای کشور تاجیکستان بسیارخوب است.

وی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که در خشکی محصور است، نزدیکترین مسیر برای تجارت کالا است و از مسیر دریا به دیگر نقاط دنیا است.

شایسته مرادزاده بیان کرد: کشور تاجیکستان برای داشتن یک مرکز لجستیکی در بندر چابهار، برنامه ریزی‌هایی پیش بینی کرده است که امیدواریم مفید واقع شود.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات