Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- «احمد ابوالغیط » دبیر کل اتحادیه عرب بازگشت سوریه به این اتحادیه را حتمی دانست و در عین حال گفت، این امر مشروط به توافق کشورهای عربی است.

به گزارش ایرنا، ابوالغیط در مصاحبه با شبکه 'dmc' مصر با ابراز بدبینی در خصوص اوضاع سوریه افزود، گشایشی در پرونده سوریه در آینده نزدیک نمی بیند و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هم مشروط به توافق کشورهای عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوالغیط در ادامه گفت، مشکلات سوریه بزودی حل نمی شود، سوریه برای بازسازی به 600 میلیارد دلار نیاز دارد و از سوی دیگر، طرف های مختلف در این کشور در حال درگیری هستند و هریک می خواهد کنترل اوضاع را در دست داشته باشد.
وی افزود، موفقیت های نظامی قابل توجهی در سوریه حاصل شده و مناطق زیادی تحت کنترل دولت در آمده است، اما واقعیت این است که سوریه به صحنه ای برای رقابت های منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است.
دبیر کل اتحادیه عرب درخصوص اقدام برخی کشورهای عربی به بازگشایی سفارتخانه هایشان در دمشق نیز گفت، سوریه بالاخره به اتحادیه عرب باز می گردد اما برخی کشورهای عربی با بازگشایی سفارتخانه های خود در دمشق و بازگشت به سوریه شتابزده عمل کرده و مرتکب اشتباه بزرگی شده اند.
ابوالغیط همچنین گفت، سوریه ناگزیر به اتحادیه عرب باز می گردد اما پس از آنکه مشخص شود در داخل این کشور زمینه برای بازگشت فراهم شده و معلوم شود این کشور با اتحادیه عرب همکاری می کند.برخی طرف ها در اتحادیه عرب می گویند چه تضمینی وجود دارد در صورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، مطالبی که در داخل آن رد و بدل می شود به اطلاع دشمنان نرسد.
وی در مورد سیاست های آمریکا در خصوص سوریه نیز گفت، تناقض هایی در سیاست های آمریکا در مورد سوریه وجود دارد، داعش در سوریه شدیدا مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده است اما ممکن است بار دیگر سر برآورد.
ابوالغیط در مورد روابط ایران با کشورهای عربی نیز گفت، ایران در میان عرب ها دوستانی دارد، عمرو موسی دبیر کل پیشین اتحادیه عرب پیش از این بحث نوع رابطه با کشورهای همسایه بویژه ایران و ترکیه با اتحادیه عرب را مطرح کرده بود، او تلاش می کرد روابط کشورهای عربی با کشورهای همسایه نهادینه شود اما برخی کشورهای عربی با این کار مخالفت کرده و اعلام کردند اجازه تغییر ساختار امنیتی و نظام عربی را نمی دهند.
دبیر کل اتحادیه عرب همچنین گفت، حقایقی وجود دارد که باید آن را پذیرفت، اوضاع جهان در سال 2019 بسیار متفاوت با دهه های پنجاه، شصت و هفتاد قرن گذشته است ، اولویت مبارزه با ' اسراییل ' و حفظ مساله فلسطین( در میان کشورهای عربی ) تاحدودی کمرنگ شده است، این ها حقایقی است که باید آن را دریافت و در عین حال باید با آن مخالفت کرد.
خاورم **2041**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي احمد ابوالغيط سوريه اتحاديه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است