Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:07:11 GMT

50 درصد دعاوی کارگری شهرستان ری به سازش منجر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۸۹۰

50 درصد دعاوی کارگری شهرستان ری به سازش منجر شد

شهرری- ایرنا- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد آرای صادر شده در هیات های تشخیص و حل اختلاف کارگری به سازش منجر شده است.

به گزارش ایرنا، حمید رضا داداشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از هیات تشخیص به عنوان نخستین مرحله از فرآیند رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در اداراه کار نام برد و گفت: چنانچه کارگری با کارفرمای خود اختلاف داشته باشد و اختلاف آنها در کارگاه مربوطه حل نشود، کارگر به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوطه مراجعه و دادخواست خود را تنظیم و ثبت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کارگر پس از حضور در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوطه، ابتدا به واحد مشاوره تنظیم دادخواست مراجعه و پس از کسب اطلاعات و آگاهی های لازم به تنظیم و ثبت دادخواست خود اقدام می کند.
به گفته داداشی از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 587 مورد پرونده و دادخواست شکایت به هیات های تشخیص و حل اختلاف کارگر و کارفرما وارد شده که با تعدادی از پرونده هایی که از سال گذشته نیز وجود داشته در مجموع 3 هزار و 18 رای توسط هیات های تشخیص و حل اختلاف صادر شد.
وی در ادامه هیات حل اختلاف را دومین مرحله رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی عنوان کرد و گفت: پس از آنکه رای هیات تشخیص صادر و به طرفین پرونده ابلاغ شد، هر یک از طرفین کارگر و کارفرما 15 روز از تاریخ دریافت رأی فرصت دارند نسبت به آن اعتراض کنند و در این مرحله پرونده به هیات حل اختلاف ارجاع داده می شود.
به گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ری از ابتدای امسال تاکنون تعداد 644 رای توسط هیات حل اختلاف داده شده است که 315 تا به سازش انجامید.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اداره تعاون كار و رفاه شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: فردی با هویت ش- ق مرتکب قتل شده بود که پرونده وی پس از رسیدگی به حکم قصاص نفس منتهی و در آستانه اجرا قرار داشت.
عتباتی ادامه داد: به منظور تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم چندین جلسه سازش در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه برگزار که خوشبختانه این تلاشها منجر به نتیجه گردید و با گذشت اولیای دم از حق خود، محکوم از دار مجازات رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد