Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:07:07 GMT

وداع با حسین محب اهری فردا از تالار وحدت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۲۷۶

وداع با حسین محب اهری فردا از تالار وحدت

مرکز هنرهای نمایشی با اعلام زمان تشییع حسین محب اهری،متن پیام تسلیت شهرام کرمی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پیکر زنده‌یاد محب‌اهری، ساعت ۹ صبح فردا (پنجشنبه ۲۷ دی‌) از مقابل تالار وحدت به سمت خانه ابدی تشییع می‌شود.

شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت حسین محب‌اهری را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام مدیر اداره کل هنرهای نمایشی به مناسبت درگذشت این هنرمند به شرح زیر است:
«بازگشت همه به سوی اوست
اگر قرار باشد برای واژه «امید» و یا عبارات «عشق به زندگی» و «مبارزه برای زیستن با کمال» مصداقی عینی بیابیم بی‌شک یکی از این مصادیق، بی کمترین چون و چرا «حسین محب‌اهری» است. بازیگر پرشور و احساس نقش‌های خاطره‌انگیز... 
شیوه زیستن او در سال‌های اخیر و در دوران مبارزه با بیماری، بهترین و ماناترین نقشی بود که در این جهان فانی بازی کرد. اما نام محب‌اهری را تنها تجسد این واژگان نبود که در خاطرمان زنده نگه خواهد داشت. دورترین خاطرات جمعی ما از او بازی‌های متفاوت  و نقش‌‍‌هایی است که نه برای او صرف ایفای نقش  و نه برای ما صرف دیدن یک بازیگر بود که ما همراه او با آن نقش‌ها «زندگی» می‌کردیم.  
حضور و بازی‌های درخشان او در طول بیش از پنج دهه نقش‌آفرینی یادآور زنده شدن شخصیت‌های پراحساسِ زندگی است. آدم‌هایی که در اطراف ما بوده و هستند و آقای بازیگر آن‌ها را برای ما قابل لمس و باور کرد. عشق و شوری که تا آخرین نفس در وجود و حضور او جاری بود. 
حسین محب‌اهری حالا که به سرای ابدی سفر کرده همچنان برای ما پر از احساسِ بودن است. 
خانواده هنرمندان هنرهای نمایشی امروز سوگوار مردی خواهند بود که با لبخند همیشگی و جاودان در تاریخ هنر این سرزمین ماندگار است. فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده و جامعه هنری و مردم دوستدار او تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برای روح آن عزیز طلب مغفرت داریم.»
 

حسین محب‌اهری، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد امروز، چهارشنبه ۲۶ دی‌ و در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان لاله از دنیا رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراسم تشییع حسین محب اهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره‌کل هنرهای تجسمی به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور هنری، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکمی محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران را به عنوان «رییس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب کرد.

متن این حکم انتصاب به شرح زیر است:

«جناب آقای محمد خراسانی‌زاده

مدیرکل محترم هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر

هنر سرامیک، به‌عنوان پرسابقه‌ترین بستر بروز خلاقیت بشر و به‌مثابه رسانه‌ای که اندیشه‌های ادوار مختلف تاریخی را بر دوش کشیده است، در ساختار معاصر خود، تجلی هم‌زیستی هنر و فناوری را به بهترین شکل، نمایان می‌سازد.

دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران، فرصت شایسته‌ای است برای بازخوانی و ارایه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این هنر پویا در سرزمینی که مهد هنر و تمدن بوده و نوآورانه‌ترین دستاوردهای تمدنی خود را همواره در قالب هنر سرامیک به یادگار نهاده است.

به همین منظور و با عنایت به سوابق هنری و مدیریتی، جناب‌عالی به عنوان «رییس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب می‌شوید.

امید است در سایه توفیقات الهی و توجهات امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، با لحاظ نمودن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با همفکری و همکاری سایر ذی‌نفعان محترم، در راهبری هرچه بهتر این دوسالانه ملی، موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 6098165

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر