Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:52:41 GMT

اورژانس ریلی در کشور راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۴۴۲

اورژانس ریلی در کشور راه اندازی می شود

همدان- ایرنا- سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان راه آهن 30 اورژانس ریلی در کشور راه اندازی می شود.

پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در جمع هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نخستین اورژانس ریلی در شاهرود و سپس در همدان راه اندازی می شود افزود: هم اکنون سه هزار پایگاه امدادی وجود دارد و علاوه بر آن 41 پایگاه هوایی و 320 موتور آمبولانس برای خدمت رسانی به مصدومان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: فوریت های پزشکی در هر حادثه به عنوان اولین دستگاه بر بالین بیمار یا مصدوم حاضر می شوند بنابراین کاهش این زمان قابل تقدیر است.
کولیوند ادامه داد: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال برای پیشگیری از حوادث، آموزش‌های مربوط به این شب توسط سازمان ‏اورژانس ارایه می‌شود.
وی افزود: همچنین باید نرم افزار اورژانس تا نوروز 98 در تمامی شهرها راه اندازی شود تا بتوان نظام جامع اطلاع رسانی را عملیاتی کرد.
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: هاشمی قاضی زاده وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فردی دلسوز و پرتلاش بود که نگاه ویژه ای به اورژانس داشت که با حمایت وی، اورژانس از اداره به سازمان تغییر یافت و لجستیک آن نیز نوسازی شد.
کولیوند اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در تمامی ماموریت ها به ویژه اربعین کمک حال اورژانس کشور بوده بنابراین باید از نظر مالی و ساختاری این مرکز را مورد توجه قرار داد.
سرپرست سازمان اورژانس کشور از مسئولان خواست نشست های کمیسیون را با جدیت پیگیری کنند تا با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب شاهد جلوگیری از بالا رفتن آمار جانباختگان سوانح باشیم.
کولیوند با تاکید بر ضرورت بهره گیری از توان نیروی انسانی توانمند بیان کرد: هر ساله 2 هزار و 500 نیرو به اورژانس کشور اضافه می شود.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی کولیوند اورژانس ریلی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مأموریت بالگرد اورژانس هوایی اصفهان به منظور انتقال بیمار بین مراکز درمانی ساعت ۱۳:۴۱ امروز _جمعه پانزدهم اردیبهشت_ آغاز شد.

وی افزود: در پی این مأموریت یک مرد ۸۵ ساله با سکته حاد قلبی از بیمارستان شهید رجایی داران به بیمارستان چمران اصفهان منتقل شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مأموریت مذکور ساعت ۱۵:۱۸ به پایان رسید.

کد خبر 750518

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی