Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به دعوت رسمی سپهبد «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است و در مدت دو روز اقامت خود در باکو با «الهام علی اف» رئیس‌جمهور، نخست وزیر، وزیر دفاع، رئیس مجلس ملی و دیگر مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و مذاکره خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به جمهوری آذربایجان است و مسایل منطقه ای، توسعه همکاری های نظامی و دفاعی در حوزه های زمینی، دریایی، هوایی و مرزی همچنین مسائل راهبردی همچون مبارزه با تروریسم از جمله محور گفتگوهایی هیات عالی رتبه نظامی کشورمان با همتایان خود در جمهوری آذربایجان اعلام شده است.

در این سفر همچنین پس از مذاکرات مقامات نظامی دو کشور، تفاهم نامه توسعه همکاری‌های نظامی امضاء خواهد شد.

باقری هنگام ورود به باکو در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال مقامات جمهوری آذربایجان، حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

کد خبر 4514783 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

صدر اعظم آلمان اعلام کرد که احتمال توافق میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیشتر از همیشه شده است.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد