Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:56:23 GMT

«مشکوة»؛ مؤسسه‌ برتر هفته از نگاه ایکنا

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۷۴۶

«مشکوة»؛ مؤسسه‌ برتر هفته از نگاه ایکنا

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌ عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد.
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 80 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه مشکوة شهرستان دامغان بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی مشکوة شهرستان دامغان فعالیتش را به صورت غیر رسمی از 20 سال گذشته و با جلسات قرآن در منازل و سپس در حوزه علمیه بانوان دامغان آغاز و سپس در سال 88 موفق شد تا مجوز فعالیتش را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دریافت کند.
این مؤسسه در کنار برپایی دوره‌های آموزش عمومی چون روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ و صوت و لحن در سطوح مبتدی، متوسطه و تخصصی و پیشرفته سعی کرده با برپایی کارگاه‌های آموزشی ویژه مادران به دلیل جایگاه مهم و اساسی در تربیت فرزندان و حفظ کیان خانواده در ارتقای سطح علمی و بازآموزی‌ آنها نقش‌آفرینی کند.
همچنین به منظور آشنایی دختران با علوم اسلامی نیز این مؤسسه اقدام به تربیت و پرورش بانوان مبلغ و اعزام آنها به مدارس کرده تا با برپایی کارگاه‌هایی با عنوان مشاوره مذهبی سطح آگاهی دینی دانش‌آموزان را بالا ببرند. علاوه بر آن 14 شعبه ویژه کودکان سه تا پنج سال و پیش‌دبستانی در شهر‌ها و روستاهای شهرستان دامغان وجود دارد که تحت نظارت مؤسسه فعالیت می‌کند.
از دیگر برنامه‌های این مؤسسه می‌توان به برپایی بیش از 40 جلسه خانگی در مساجد و منازل و اعزام مربی اشاره کرد. مؤسسه مشکوة دارای دو شعبه است یک شعبه در حوزه علمیه بانوان جنب مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) دامغان واقع در خیابان پاسداران، خیابان پارک و دیگری در حوزه علمیه شهرک بوستان قرار دارد.
مؤسسه مشکات به مدیریت سیده‌زهرا طباطبایی، دانش‌آموخته علوم دینی و مدرس حوزه علمیه اداره می‌شود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود

ایسنا/فارس چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی فردا دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد متولی بیان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز برگزار می‌شود، چرا که در زمان حیات و مسئولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

وی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون بانو و آقا برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آن‌ها در آن روز تمامی حوزه‌های علمیه آقایان و بانوان در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

متولی با اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش بیان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدای جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. نام این جایزه از نام عالم ربانی و استاد اخلاق آیت‌الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمامی طلاب و روحانیون شرکت‌کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ در صد اهدا می‌شود.

متولی در پایان با بیان اینکه امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان آیت‌الله رشاد به‌عنوان سخنران خواهیم بود، افزود: ایشان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود
  • برپایی نمایشگاه هنر در لارستان همزمان با هفته کار و کارگر + تصاویر
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • فیل فودن بهترین بازیکن فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس از نگاه انجمن فوتبال‌نویسان
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد