Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سنای افغانستان اعلام کرد که کشورهای غربی و پاکستان سیاست دوگانه را در افغانستان دنبال می‌کنند که سبب ادامه جنگ و ناامنی در این کشور شده است. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که پاکستان اخیرا برای هرگونه همکاری در روند صلح افغانستان اعلام آمادگی کرده است اما نمایندگان سنا درباره قصد و نیت این کشور و غربی‌ها ابراز تردید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان، آمریکا و کشورهای عربی در ماههای اخیر تلاش‌هایی را در راستای تسهیل گفت‌وگوهای صلح افغانستان افزایش داده‌اند اما معاون سنای این کشور، آنها را به عدم صداقت متهم کرده است.

هشدار طالبان به آمریکا درباره توقف مذاکرات صلح افغانستانپارلمان افغانستان: تنها با تضعیف نقش هند، پاکستان در روند صلح همکاری می‌کند«نشست مشترک علما»؛ توافق تازه افغانستان و پاکستان برای صلح

«محمدعلم ایزدیار» معاون سنای افغانستان اظهار داشت: متاسفانه پاکستان و کشورهای غربی در روند صلح کشورش صداقت ندارند.

وی افزود: به دلیل عدم صداقت پاکستان و کشورهای غربی جنگ و ناامنی در افغانستان ادامه دارد.

«نظرمحمد فقیری» نماینده ولایت بغلان در سنای افغانستان نیز سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را به ترویج ناامنی و انجام حملات انفجاری در این کشور متهم کرد.

«گلالی اکبری» نماینده ولایت بدخشان نیز تصریح کرد که طالبان به گفت‌وگوهای صلح تمایلی ندارد.

این اظهارات اعضای سنای افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که عمر داودزی رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان اخیرا از تغییر رویکرد پاکستان در قبال این کشور خبر داده است.

از سوی دیگر،  اخیرا روند گفت‌وگوهای صلح به دلیل اصرار آمریکا به حضور نظامی در افغانستان و خودداری طالبان از مذاکره با دولت افغانستان با بن بست روبرو شده است.

از سوی دیگر، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که آمریکا نمی‌تواند از طریق برخی از کشورها بر این گروه اعمال فشار کند زیرا اگر این روند ادامه یابد هرگونه مذاکرات صلح با آمریکا متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!

رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه شیکاگو در پاسخ به دروغ پردازی‌های مجری بی بی سی علیه انتفاضه دانشجویی در آمریکا گفت: در دانشگاه شیکاگو شعار یهودی ستیزانه‌ای نشنیده‌ام، به نظر من این ادعا، ادعای خیلی مضحکی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • «نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران
  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر