Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نماینده کارگری در شورای عالی گفت: دوشنبه هفته آینده(یکم بهمن ماه) تکلیف میزان افزایش و یا ثابت ماندن حق مسکن کارگران در جلسه شورای عالی کار مشخص می شود.

علی خدایی امروز(چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت: دوشنبه این هفته (24 دی ماه) نمایندگان کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار جلسه ای با معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتند تا درباره میزان افزایش حق مسکن کارگران به توافق اولیه دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این جلسه هر یک از طرفین میزان پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران را اعلام کردند اما قرار شد این ارقام در جلسه آینده شورای عالی کار مطرح و به رای گذاشته شود.
نماینده کارگری در شورای عالی کار ادامه داد: نمایندگان کارگری و کارفرمایی تا زمان برگزاری جلسه شورای عالی کار باید درباره پیشنهادهای هر یک از طرفین برای افزایش حق مسکن کارگران رایزنی کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حق مسکن کارگران تا سال 1393 ماهانه 20 هزار تومان بود که با پیشنهاد افزایش صد درصدی به رقم 40 هزار تومان رسید و پس از تایید هیات وزیران اجرایی شد.
امسال با توجه به افزایش معنادار قیمت مسکن و اجاره بها بدون تردید حق مسکن 40 هزار تومانی برای هر ماه نمی تواند تامین کننده بخشی از هزینه مسکن کارگران باشد به همین دلیل بحث افزایش این حق در سالجاری از سوی نمایندگاه کارگری مورد تاکید قرار دارد.

** رسیدگی به تخلفات اداره کار استان اصفهان
خدایی درباره موارد دیگری که قرار است در جلسه هفته آینده شورای عالی کار مطرح شود، اظهارداشت: تخلفات اداره کار استان اصفهان درباره نادیده گرفتن حقوق کارگران و اجرا نکردن قانون کار در پرداخت حداقل حقوق به کارگران یک خیریه است که یک هزار نیروی کار دارد.
وی افزود: بیشترکارگران این خیریه زنان بدسرپرست و یا بی سرپرست هستند که طبق اطلاعات دریافتی ما ماهانه 300 تا 400 هزار تومان حقوق دریافت می کنند.
این فعال حوزه کارگری تصریح کرد: هر چند طرحی برای حذف قانون پرداخت حداقل حقوق به کارگران در مجلس شورای اسلامی ارائه شده است اما تا زمانی که طرح و یا لایحه ای از سوی مجلس به تصویب نرسد نباید خودسرانه اجرا شود.
نماینده کارگری در شورای عالی کار خاطرنشان ساخت: اصلاحیه ماده 27 آیین نامه شوراها از دیگر مواردی است که در جلسه هفته آینده شورای عالی کار مورد بررسی قرار می گیرد.
اقتصام**9454** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد حق مسكن حذف حداقل حقوق شوراي عالي كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این بانک در راستای ایفای بهینه تکالیف محوله در حوزه مسکن کارگری و با استفاده از ظرفیت‌های نهضت ملی مسکن، اقدامات خود را در این حوزه توسعه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اقدامات بانک رفاه کارگران در این حوزه از طریق برگزاری جلسات مشترک با کارفرمایان و مدیران کارخانجات و واحدهای تولیدی در چارچوب طرح مذکور، شتاب گرفته و درخواست‌های واصله به قید فوریت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

این گزارش می‌افزاید، حداکثر همکاری و مساعدت از سوی این بانک در چارچوب ضوابط ومقررات ابلاغی نهضت ملی مسکن با دستگاه‌های ذیربط درخصوص پذیرش درخواست‌های مرتبط با مسکن کارگران به صورت انفرادی، تعاونی‌های کارگری، کارفرمایان متقاضی بابت جامعه هدف یاد شده و به تبع آن پیمانکاران واجد شرایط حوزه ساخت مسکن کارگری صورت پذیرفته و بر حسن اجرای آن نظارت کافی و مستمر می‌شود.

شایان ذکر است، دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز یکشنبه 11 اردیبهشت ماه طی سخنانی در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه با قدردانی از آمادگی بانک رفاه کارگران در راستای حمایت از ساخت مسکن کارگری، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با نیت خیر و اقدامات ارزشمند بانک رفاه کارگران، شاهد رفع دغدغه مسکن کارگران باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: مدیرعامل این بانک به من نوید دادند که در حوزه مسکن کارگری آماده توسعه اقدامات از طریق افزایش تسهیلات مربوطه هستند. بنده از ایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم از این طریق بتوانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

کد خبر 848735 برچسب‌ها کارگران بانک رفاه

دیگر خبرها

  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد