Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:14:41 GMT

حوادث منجر به فوت 20 درصد کاهش دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۷۵۲۱

حوادث منجر به فوت 20 درصد کاهش دارد

کرمان - ایرنا - مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : طی هشت سال اخیر روند حوادث ناشی از کار کم شده و بر اساس آمارها میزان حوادث منجر به فوت در واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا؛ علی مظفری روز چهارشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان المپیاد ملی ایمنی با قدردانی از حامیان برگزاری این المپیاد افزود: امیدواریم این المپیاد در سال های آینده استمرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در کار به نوعی سرمایه گذاری است اظهار داشت: بر اساس مطالعات یک دهه سازمان بین المللی کار در کارگاه های تولیدی جهان، بازگشت سرمایه در ایمنی کار تا پنج برابر افزایش سرمایه را به دنبال دارد.
مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایده برگزاری المپیاد ایمنی از استان کرمان شکل گرفته است تصریح کرد: پیشنهاد می شود این المپیاد در گستره بین المللی هر سه سال یک بار همزمان با برگزاری کنگره جهانی ایمنی و بهداشت کار برگزار شود.
وی رکن ارتقا ایمنی در کارگاه های تولیدی را آموزش های ایمنی عنوان و بیان کرد: مسئولان ایمنی باید ارتباط با کارفرمایان را به عنوان یک مشاور خیرخواه در ارتقا شاخص های ایمنی در کارگاه ها به کار گیرند.
مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: 12 درصد قانون کار به موضوع ایمنی و بهداشت کار اختصاص دارد اما همچنان شاهد مرگ 2 میلیون و 700 هزار کارگر در جهان هستیم که البته در این زمینه بیماری های ناشی از کار 6 برابر حوادث است.
3029/9895/1630

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كاهش حوادث منجر به فوت كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی