Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بنا ندارد از خبرنگارها به عنوان یک صنف زحمتکش که همواره در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند و به اقتضای حرفه شان باید در خیلی مسائل و موقعیت‌های تهدیدکننده ورود پیدا کنند، حمایتی داشته باشد.

به گزارش قدس آنلاین ؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: با توجه به تعلق خاطری که به موضوع رسانه و اهمیت رسانه‌ها دارم و اینکه معتقدم مهم‌ترین موضوع در بحث رسانه نیروی انسانی است، موضوع حق و حقوق اصحاب رسانه را در این ۲ دور مجلس به طور جدی پیگیری کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث نیروی انسانی تربیت شده و متعهد در حرفه سختی مانند رسانه مهم است و بنابراین باید حمایت‌های لازم از آنها به عمل بیاید.

وی با اشاره به طرح نظام جامع رسانه، افزود: این طرح از چند زاویه به موضوع رسانه پرداخت که یکی از وجوه مهم آن موضوع حمایت از اصحاب رسانه به معنای جامع بوده که حداقل آن بیمه تامین اجتماعی خبرنگاران است.

پژمانفر تاکید کرد: مسائلی مانند بیمه بازنشستگی، کارت‌های خبرنگاری و مسائل مختلف حمایتی از قشر خبرنگار در دنیا مرسوم است و ما هم باید در ایران داشته باشیم که سعی کردیم در طرح نظام جامع رسانه کامل به آن بپردازیم، اما مشکلی که در مورد این طرح با آن مواجه شدیم بارِمالی آن بود و همین موضوع سبب شد نتوانیم طرح را به اجرا درآوریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولت چون بعضی مسائل را قبول ندارد با طرح نظام جامع رسانه ای مخالفت کرد، حتی زمانی که ما به سراغ دولت رفتیم و از آنها خواستیم که این موضوع رسانه و حقوق اصحاب رسانه را در قالب یک لایحه به مجلس ارائه کند، مقاومت کرد.

وی افزود: با وجود پیگیری‌های زیادی که من و سایر همکارانم در مجلس نهم و دهم در این موضوع داشتیم، باید بگویم دولت بنا ندارد از خبرنگارها به عنوان یک صنف زحمتکش که همواره در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند و به اقتضای حرفه‌شان باید در خیلی مسائل و موقعیت‌های تهدیدکننده ورود پیدا کنند، حمایتی داشته باشد.

پژمانفر اظهار کرد: طرح نظام جامع رسانه مدتی بوده که تکمیل و آماده است و هر زمان دولت بار مالی آن را بپذیرد می‌تواند به اجرا درآید، اما با توجه به صحبت‌ها و جلساتی که با دولت داشته‌ایم، مشخص است این موضوع را نمی‌پذیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقد بودیم دولت حتی اگر یک گام کوچک در راه بهبود وضعیت اصحاب رسانه بردارد و لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه کند، اقدام موثر و مثبتی است، اما خبری نشد، تصریح کرد: مقاومت دولت برای ارائه لایحه در زمینه بهبود وضعیت اصحاب رسانه نمی‌تواند فقط به علت بارمالی آن باشد، چراکه اکنون خیلی از گروه‌ها وجود دارند که دولت هزینه‌های بسیار زیادی را برایشان متحمل می‌شود، من فکر نمی‌کنم که اصحاب رسانه از لحاظ تعداد آنقدر زیاد باشند که پرداخت حق و حقوق‌شان بار مالی زیادی را به دولت تحمیل کند، بلکه مشکل آنجا است که در دولت اعتقاد جدی به موضوع رسانه وجود ندارد و همه حمایت‌ها فقط در حد حرف و ادعا است.

وی خاطرنشان کرد: باورهای مسؤولان در قالب عملکردشان به ظهور می‌رسد و عمل آنها است که نشان می‌دهد به موضوعی باور دارند یا خیر، آقای روحانی در موضوع رسانه حرف‌های زیادی زده، اما حالا که در سال‌های پایانی دومین دولت وی هستیم، وضعیت اصحاب رسانه بیانگر این است که دغدغه‌ای نسبت به این موضوع در دولت وجود نداشته است.

پژمانفر افزود: بخش بزرگی از مشکلات خبرنگاران مسائل مالی است که طبیعتا باید منابع آن به وسیله دولت دیده شود، اما واقعیت این است که همه مشکل خبرنگاران هم مسائل مالی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ما در یک فضای مشترک به این موضوع بپردازیم و خبرنگاران با توجه به محدودیت های مالی موجود، انتظارات منصفانه ای داشته باشند، می‌توانیم در وهله اول حل سایر مسائل این حوزه مانند مصونیت‌های امنیتی، اجتماعی و کاری خبرنگاران را در اولویت رسیدگی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه آگاهی‌بخشی نسبت به مسائل و واقعیت‌ها است، ببان دغدغه اصحاب رسانه هم مستثنا از سایر مسائل نیست، رسانه زبان گویا و تاثیرگذاری است که ظرفیت خوبی در زمینه تحقق مطالبات منطقی خود دارد، انتظار ما این است که واقعیت‌های عملکردی دولت در این حوزه را منصفانه در اجتماع به نقد بکشد و اذهان عمومی را نسبت به این عملکرد ضعیف دولت آگاه کند و ورود جدی در این موضوع داشته باشد.
منبع : فارس
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پژمان فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی