Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - مدير صنايع تبديلي و غذايي سازمان جهاد کشاورزي گلستان گفت که از ابتداي امسال تاکنون فقط در بخش محصولات کشاورزي فرآوري شده 11 ميليون و 444 هزار و 899 دلار مواد غذايي از استان به خارج کشور صادر شد.

عيد محمد فاروقي امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: محصولات فرآوري شده صادراتي به وزن 12 هزار و 985 تُن شامل خوراک آماده طيور، ميگو، مرغ پرکنده، پاي مرغ، جگر مرغ، آلو، انواع ترشي، روغن خوراکي، رُب، کيوي و ساير مرکبات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: اين ميزان محصول کشاورزي فرآوري شده در استان گلستان به 11 کشور عراق، ترکمنستان، هنگ کنگ، ويتنام، چين، افغانستان، لبنان، اسپانيا، امارات ، روسيه و آذربايجان صادر شد.
وي با بيان اينکه اين ميزان صادرات جداي از محصولات کشاورزي خام است که بصورت جداگانه صادر شده و مي شود، افزود: رويکرد سازمان جهاد کشاورزي استان گلستان کمک به کشاورزان و توليدکنندگان براي تبديل و فرآوري محصولات خام خود به منظور ايجاد ارزش افزوده و افزايش درآمد افراد ذي نفع است.
فاروقي اضافه کرد: اکنون در استان گلستان بيش از 253 واحد صنايع تبديلي داراي پروانه بهره برداري با ظرفيت اسمي فرآوري سالانه نزديک به سه ميليون تن محصول زير پوشش سازمان جهاد کشاورزي فعاليت دارند.
طبق گزارش جهاد کشاورزي گلستان در سال زراعي گذشته توليد محصولات کشاورزي استان توسط 240 هزار بهره بردار به چهار ميليون و 950 هزار تن رسيد.
استان گلستان با جاي دادن هفت اقليم از 13 اقليم دنيا و دارا بودن 667 هزار هکتار زمين زراعي، 30 هزار هکتار باغ، سه ميليون واحد دامي، 970 واحد مرغداري، 482 هزار هکتار جنگل و 862 هزار هکتار مرتع از قطب هاي مهم کشاورزي ايران به شمار مي رود.
6204/2729
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان