Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بنی‌اسدی‌فر پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: اصحاب رسانه می توانند در حوزه آموزش‌های همگانی، احصا ایرادات و مشکلاتی که وجود دارد؛ در زمینه اخذ پیشنهادات، جمع‌بندی در جهت مصالح عمومی جامعه پلیس را یاری کنند.

وی افزود: اصحاب رسانه باید اخبار را به گونه‌ای منعکس کنند که در جامعه تنش ایجاد نشود و کنترل موضوعات ناامنی و خروج جرم از چرخه جامعه با کمک اصحاب رسانه به صورت ویژه کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: خبرنگاران باید به انعکاس اخباری که به نحوی باعث آرامش در جامعه می‌شود مبادرت کنند و شرایط فعلی جامعه را در انتشار اخبار خود لحاظ کنند.

بنی‌اسدی‌فر یادآور شد: ما همه سرنشینان یک کشتی هستیم و حق نداریم برای منافع جزئی و حزبی خود کاری انجام دهیم که امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازد لذا بر همین اساس معاونت اجتماعی موضوعاتی را برای رفع این مشکلات مطرح کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به عملکرد ۹ ماهه نیروی انتظامی در خصوص اقدامات علمی پژوهشی در اجرای ماموریت‌های مهم خود اشاره کرد و گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به تألیف کتاب گذشته پژوهشی را ۱۹ مورد، گردهمایی علمی ۳۲ مورد، برگزاری اتاق فکر ۴۴ مورد و پنج مورد حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی را داشتیم.

کاهش آمار تصادفات در استان کرمان

بنی‌اسدی‌فر اظهار داشت: وضعیت تصادفات در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در تصادفات درون شهری ۱۳ درصد کاهش داشتیم در تصادفات برون شهری شاهد کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل بودیم اما آمار جرحی در این مدت افزایش داشته است.

وی گفت: از اقدامات و دستاوردهای مهم سال جاری کسب رتبه دوم کاهش فوتی‌ها در شش ماهه اول سال بوده است.

بنی‌اسدی‌فر در خصوص اقدامات و برنامه‌های مهم پلیس راه استان کرمان افزود: پیگیری تکمیل پروژه پوشش محورهای استان با دوربین‌های ثابت کنترل سرعت جاده‌ای (قریب به ۱۱۰ دوربین را قرار است در نقاطی که جانمایی شده نصب کنند اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم)، اصلاح و آشکارسازی نقاط و مقاطع حادثه‌خیز، جلوگیری از تردد خودروهای افاغنه کش با مشارکت و همراهی سایر واحدهای انتظامی و نیز مراجع قضایی که بخش عمده‌ای از حوادث جاده‌ای مربوط به این دسته از خودروها است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به اقدامات فرهنگی و آموزشی پلیس اشاره کرد و یادآور شد: آموزش هزار و ۵۲۵ راننده نظامی و انتظامی، آموزش اصول رانندگی و ایمنی برای ۹۷۸ نفر در مراکز آموزش عالی، آموزش هزار و ۶۴۰ راننده وسایل نقلیه، آموزش پنج هزار و ۱۵۰ کلاس آموزشی برای موتورسیکلت‌های متخلف و اجرای کلاس آموزشی برای همیاران پلیس در بیش از ۳۰ مهدکودک در سطح استان از جمله اقدامات فرهنگی ۹ ماهه اول سال جاری است.

کاهش ۲۲ درصدی کشفیات موادمخدر در استان کرمان

وی به آمار سرقت‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: ۳۱ درصد از مجموع سرقت‌های رخ داده در استان جزو سرقت‌های مهم بوده که با تلاش مأموران انتظامی ۶۰ درصد از این آمار افزایش کشف داشتیم همچنین در خصوص کشفیات مواد مخدر در مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشتیم.

بنی‌اسدی‌فر گفت: طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه وقوع قتل ۱۷ درصد کاهش داشتیم و ۹۷ درصد از قتل‌ها منجر به کشف شده است.

وی به اقدامات پلیس فتا در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: در زمینه وقوع جرایم ۴۶ درصد افزایش داشتیم همچنین در خصوص کشف جرایم اینترنتی شاهد افزایش ۴۷ درصدی بودیم که بر اساس اولویت بندی این جرایم ۳۵ درصد برداشت غیر مجاز، ۲۵ درصد کلاهبرداری اینترنتی و ۱۸ درصد مزاحمت‌های اینترنتی را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: از جمله انگیزه‌های مهم جرایم سایبری می‌توان به انگیزه‌های غیراخلاقی، انتقام‌جویی و تسویه حساب و همچنین موارد متفرقه از جمله سرگرمی و کنجکاوی اشاره کرد.

بنی‌اسدی‌فر گفت: طرح تجمع مرکز ۱۱۰ استان کرمان از جمله اقدامات نیروی انتظامی در سطح کشور است به این صورت که در هر کجای استان با مرکز ۱۱۰ تماس برقرار شود اینجا پاسخگو هستیم و بازخورد را ثبت خواهیم کرد.

کد خبر 4514876

منبع: مهر

کلیدواژه: جرایم سایبری جرم فرماندهی انتظامی کرمان قتل مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا پارسایی کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به‌خصوص سرقت مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در فروردین سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط مأمورین کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی این استان، یک هزار و ۸۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا ۶۲۷ متهم که عمده آنها را سارقان تشکیل می‌دهند، دستگیر شده‌اند.

وی به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده قضائی جهت تعیین تکلیف تحویل محاکم قضائی شدند.

کد خبر 6091051

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان