Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش ایلنا، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی گفت: از ۵۰ مورد کیفرخواست در مورد پرونده حقوق‌های نجومی، ۱۴ مورد منجر به صدور حکم شده و تعدادی هم تبرئه شده‌اند و از آنجایی که در مرحله اعتراض است، پس از قطعی شدن جزییات حکم اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با شبهات مطروحه در فضای مجازی در مورد برخی محکومان امنیتی از جمله نازنین زاغری با تاکید بر اینکه برخی دولت‌های غربی باید از دخالت در امور قضایی کشور خودداری کنند، اظهار داشت: نازنین زاغری و چند نفر دیگر محکومانی هستند که به جرایم سنگینی محکوم شده‌اند و یکی از سنگین‌‌‌ترین اتهامات را دارند.

این مقام قضایی خطاب به برخی کشورهای غربی که مدعی هستند در کوچکترین مسایل حقوق این افراد رعایت نمی‌شود،‌ تصریح کرد: مطابق گزارشی که شب گذشته گرفتم،‌ در تماس با خانواده،‌ اعطای مرخصی و امکانات پزشکی،‌ بیشترین توجهات نسبت به این نوع محکومان و متهمان صورت می‌گیرد.

جعفری دولت‌آبادی طرح این ادعاها را صرفا به منظور غرض‌‌‌ورزی و تحت‌‌الشعاع قرار دادن نظام قضایی ایران دانست و خاطرنشان کرد: قاضی مقیم در زندان هم برای جرایم عمومی و هم امنیتی حضور دارد و مرتب با این افراد ملاقات و دیدار می‌‎شود و از لحاظ تماس تلفنی،‌ ملاقات با خانواده و استفاده از امکانات پزشکی حتی درمان در خارج از زندان، در بهترین وضعیت قرار دارند.

وی با رد ادعایی که دولت انگلیس اخیرا در مورد نازنین زاغری مطرح کرده است،‌ خاطرنشان کرد: به خصوص در مورد زاغری ادعایی که اخیرا دولت انگلیس مطرح کرده صحت ندارد و امیدواریم از این فرافکنی‌ها دست بردارند.

دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده واردات خودروی خارجی ابراز داشت: این پرونده تا امروز سی متهم دارد، ۱۰ دلال در این رابطه دستگیر و چهار کارمند وزارت صمت در مورد این پرونده بازداشت هستند و الباقی دستگیرشدگان هم تعدادی وارد کننده خودرو هستند. 

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: اخیرا خواهر فرشته تنگستانی یکی از متهمان این پرونده که به خارج از کشور فرار کرده بود، در ایران دستگیر شده و اعترافاتی در این زمینه داشته است.

وی با اشاره به پیشرفت خوب تحقیقات این پرونده بیان کرد: پرونده‌ای هم در بندرعباس تشکیل و تحقیقات آن به دادسرای تهران سپرده شده است که پنج متهم دارد و یکی از مدیران معروف واردکننده خودرو و یک مدیر دولتی مربوط به گمرک در رابطه با آن بازداشت هستند.

این مقام قضایی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده میثم رضایی با ۱۳۰۰ شاکی و با تاکید بر پیشرفت خوب تحقیقات یادآور شد: در این پرونده ۱۰ متهم دستگیر و بیش از ۶۰ خودرو توقیف و املاک زیادی شناسایی شده است و امیدواریم ظرف یک ماه آینده پرونده آماده ارسال به دادگاه شود.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه در مورد فروش ارز در معابر دستگیری‌ها کماکان ادامه دارد، عنوان کرد: شب گذشته دوباره تعدادی در این زمینه دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل شعب ویژه سرآغاز دوره جدیدی در مبارزه با فساد بود، گفت: فقط در چهار پرونده‌ای که کیفرخواست داده‌ایم، ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش مالی، بوده که در این پرونده‌ها مورد کیفرخواست قرار گرفته است.

دادستان تهران اضافه کرد: مردم باید بدانند که امروز مبارزه با فساد یک سیاست تبلیغی نیست بلکه الزامی برای مبارزه با مفسدانی است که اعتماد مردم به نظام را کاهش داده‌اند. 

جعفری دولت آبادی ادامه داد: خوشبختانه با اقداماتی که شروع شده و ادامه خواهد یافت از تمام کسانی که اموال و ارزهای کشور را به غارت برده‌اند، اموال را پس خواهیم گرفت،‌ منتهی به کمک مردم و همکاری دستگاه‌ها نیاز بیشتری داریم.

وی با بیان جزییاتی از پرونده بانک سرمایه گفت: در این پرونده حدود سی مدیر تحت تعقیب قرار گرفتند که از جمله آنها آقایان بخشایش و کاظمی بودند و الباقی کسانی هستند که در این بانک مدیریت داشتند و تعقیب شدند و پرونده آنها به تدریج به دادگاه خواهد رفت.

این مقام قضایی افزود: بانک سرمایه نمونه‌ای از یک فساد کامل است که همه چیز دست به هم داده است و از بخش‌های خصوصی دولتی و عوامل داخلی و پیرامونی و شیوه‌های مختلفی از جمله  کارتن‌‌خواب‌ها،‌ رشوه و رانت و خرید املاک به قیمت ارزان و تسهیلات گسترده استفاده شده است.

دادستان تهران افزود: نباید در فساد فرافکنی کنیم بلکه باید مبارزه با فساد را جدی بگیریم تا اموال مردم به بیت‌‌المال برگردد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

مدیران باشگاه منچستریونایتد قصد دارند در پایان فصل جاری مسیر خود را از سرمربی هلندی‌شان جدا کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جایگاه اریک تن‌هاخ در منچستریونایتد با توجه به عملکرد پرفراز و نشیب این تیم در فصل جاری متزلزل به نظر می‌رسد. نشریه انگلیسی «سان» با انتشار گزارشی مدعی شد؛ تن‌هاخ در آستانه اخراج از سمت سرمربیگری منچستریونایتد در پایان فصل جاری است.

طبق این گزارش؛ حتی در صورت قهرمانی شیاطین سرخ در رقابت‌های جام حذفی انگلیس، خیلی بعید است که این مربی هلندی بتواند جایگاهش در این تیم را حفظ کند.

پیشتر نشریه «کیکر» آلمان با انتشار خبری مدعی شده بود؛ سِرجیم رتکلیف رئیس گروه INEOS (گروهی که اخیراً 25 درصد سهام باشگاه من‌یونایتد را خرید و بر بخش ورزشی آن کنترل پیدا کرد) با توماس توخل تماس گرفته و احتمال حضور او روی نیمکت منچستریونایتد برای فصل آینده در صورت اخراج تن‌هاخ را جویا شده است. این مربی آلمانی در پایان فصل جاری با توافقی دوجانبه که اخیراً حاصل شد، از سمت سرمربیگری بایرن کنار‌ه‌گیری خواهد کرد.

تماس رتکلیف با توخل برای حضور در منچستریونایتد

منچستریونایتد که یکشنبه شب در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس پس از تساوی 3-3 مقابل کاونتری در جدالی 120 دقیقه‌ای، در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به برتری رسید و حریف منچسترسیتی در فینال این رقابت‌ها شد، در لیگ برتر انگلیس وضعیت چندان خوبی ندارد و در حال حاضر با 50 امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس جای دارد و به نظر شانسی برای کسب سهمیه حضور در یکی از رقابت‌های اروپایی فصل آینده را ندارد.

تن‌هاخ 54 ساله تابستان 2022 بود که هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت و در همان فصل اول این تیم را به قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس رساند و تا فینال جام حذفی انگلیس هم پیشروی کردند. او تا پایان ماه ژوئن 2025 با این باشگاه انگلیسی قرارداد دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود