Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با نفوذ سامانه بارشی به مازندران از اواسط فردا پنجشنبه ۲۷ دی تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، رعدو و برق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: گذر پنجشنبه شب به روز جمعه با توجه به کاهش محسوس دما، بارش برف علاوه بر ارتفاعات به سمت کوهپایه‌ها و دامنه‌ها نیز گسترش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوی گفت: در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای، کولاک برف، لغزندگی، کاهش دید، اختلال در تردد و حتی مسدود شدن محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

هواشناسی مازندران در اطلاعیه‌ای از رانندگان خواست در روز‌های یاد شده از رفت و آمد در جاده‌های کوهستانی حتی الامکان خودداری کنند و در صورت لزوم زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

هواشناسی از کشاورزان خواست به دلیل بروردت هوا و وزش باد تمهیدات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

هواشناسی اعلام کرد: سرعت باد در سواحل ۲۵ متر بر ثانیه (۹۰ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۳۰ متر بر ثانیه (۱۱۰ کیلومتر بر ساعت) و ارتفاع موج در نزدیک سواحل ۴ و نیم متر و دور از ساحل را ۵ و نیم متر برآورد کرد.

همچنین هواشناسی از فعالان دریایی خواست: از کلیه فعالیت دریایی اعم از دریانوردان، صیادان و نیروی دریایی خوداری کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دریای مواج کاهش دما بارش بارن برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران