Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@03:26:00 GMT

پیش بینی بارش برف وکاهش دما در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۴۱۳

پیش بینی بارش برف وکاهش دما در قزوین

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای ، بارش برف و کاهش محسوس دما در استان حاکم می شود.

مریم بهروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی جدید به استان از امشب تا ظهر جمعه شاهد بارش برف و باران در سطح منطقه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت این سامانه، بارش ها به صورت برف و باران است اما از بعدازظهر پنجشنبه با نفوذ توده هوای سرد، ضمن کاهش محسوس دمای هوا تا 10 درجه و وزش بادهای شدید، بارش ها به صورت برف خواهد بود و در پاره ای مناطق پدیده کولاک پیش بینی می شود.
به گفته وی ، از بعداظهر جمعه تا اوایل هفته آینده نیز شاهد تشدید یخبندان های شبانه در سطح استان خواهیم بود.
بهروزی اضافه کرد: با توجه به اخطارهای این اداره کل مبنی بر کاهش دید افقی، پدیده مه و کولاک در منطقه به دلیل وزش بادهای شدید همراه با کاهش محسوس دما، از مسافران خواسته شده تا از سفرهای غیرضروری به این استان خودداری کنند.
این مسئول هواشناسی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی 5 و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با 16 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.
وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده دمای شهر قزوین منفی یک تا 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي پيش بيني قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت تورم کند شد/ عده‌ای تورم و دلار سه رقمی برای دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌کردند

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: واقعیت این است که سرعت و شتاب تورم در کشور کند شده است؛ اما کاهش سرعت و کم شدن شیب تورم به معنای صفر شدن آن نیست، بلکه شتاب و سرعت افزایش قیمت کالا‌ها بسیار کمتر از قبل شده است.

حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: واقعیت این است که سرعت و شتاب تورم در کشور کند شده است؛ اما کاهش سرعت و کم شدن شیب تورم به معنای صفر شدن آن نیست، بلکه شتاب و سرعت افزایش قیمت کالا‌ها بسیار کمتر از قبل شده است.



نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بنا بود تورم در کشور به مانند سال‌های قبل ادامه پیدا کند ما امروز با تورم و نرخ دلار سه رقمی مواجه بودیم که ممکن بود جهش سنگینی داشته باشد.


سبزی خاطرنشان کرد: به همین خاطر بود که عده‌ای تورم سال‌های قبل را مبنای تحلیل‌های اقتصادی خود قرار می‌دادند و تورم وحشتناک سه رقمی و دلار بالای ۱۰۰هزارتومانی را برای سال ۱۴۰۲ و عملکرد دولت سیزدهم پیش بینی می‌کردند.


وی افزود: خوشبختانه با سیاست‌های درست اقتصادی به ویژه سیاست تثبیت، امروز ما هم شاهد کاهش محسوس تورم و هم کاهش محسوس نقدینگی و پایه پولی در کشور هستیم که طبق آمار منتشر شده تورم نقطه به نقطه از ۵۵.۵ درصد در ابتدای امسال به ۳۸.۵ درصد در دی ماه سال جاری رسیده است.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ۴ درجه گرم‌تر می‌شود/ آغاز بارش‌های بهاری در استان
  • سرعت تورم کند شد/ عده‌ای تورم و دلار سه رقمی برای دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌کردند
  • سامانه بارشی در راه آذربایجان‌غربی است
  • برف و باران در راه آذربایجان‌غربی است
  • تشدید بارش ها در روزهای پایانی سال
  • هوای آذربایجان غربی از فردا برفی و بارانی می شود
  • رگبار باران در تهران/ کاهش محسوس دما طی سه شنبه
  • بارش کم رمق باران در چند شهرستان خراسان رضوی
  • پیش‌بینی بارش باران بیش‌ از نرمال در ایام نوروز
  • پیش‌بینی بارش باران در خراسان رضوی همراه با افزایش دما