Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه لرستان گفت: آماری که از میزان اشتغالزایی دانش آموختگان همه رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استان لرستان وجود دارد به میزان ۴۵ درصد است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان گفت: افتتاح مرکز SCD در دانشگاه لرستان یک گام مهم در راستای تقویت آموزش‌های کاربردی در سطح دانشجویان و تقویت تعامل دو جانبه بین دانشگاه لرستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ارتباطات بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و صنعت استان را بایستی بیش از پیش، افزایش داد.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: مشکل بیکاری دانش آموختگان، یک مشکل کلی در همه کشور است و تقویت آموزش‌های مهارتی و کاربردی، باعث کاهش نرخ بیکاری در سطح دانش آموختگان دانشگاهی می‌شود.

عزیزی توضیح داد: دانشگاه لرستان دارای امکانات متعددی است که با تقویت و گسترش همکاری بین این دانشگاه و مراکز اجرایی و صنعتی استان، به طور حتم، نتایج اثربخش تری در زمینه آموزش‌های کاربردی و مهارتی، حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد و هدف این است که دانشجو علاوه بر تحصیل دروس تخصصی رشته تحصیلی خود، بتواند دروس مهارتی و کاربردی را هم فرا گیرد تا بتواند بعد از دانش آموختگی، در بحث ایجاد اشتغال، موفق شود.

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد: آماری که از میزان اشتغالزایی دانش آموختگان همه رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استان لرستان وجود دارد به میزان ۴۵ درصد است که باید تلاش کنیم سطح اشتغال، بیشتر شود و راهکار اساسی برای کاهش نرخ بیکاری دانش آموختگان استان لرستان، تقویت مهارت آموزی، کارآموزی و کارآفرینی در سطح دانشگاههاست.

وی بیان داشت: رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تقویت مهارت آموزی و کارآفرینی در بین دانشجویان است که در قالب طرح کهاد و مهاد، ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه لرستان نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی نرخ بیکاری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس دانشگاه لرستان به رقابت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در آزمون سراسری ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب لرستانی هستند که گروه‌های ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت ۸ صبح امروز ششم اردیبهشت، رقابت خود را آغاز کردند.

علی نظری افزود: ۶۳ درصد داوطلبان استان در نوبت اول آزمون سراسری خانم و ۳۷ درصد آقا هستند.

وی اظهارداشت: عصر امروز هم گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر و فردا جمعه در نوبت صبح آزمون گروه علوم تجربی برگزار می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه لرستان، آزمون سراسری مرحله‌ی دوم نیز هفتم و هشتم تیرماه امسال برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان