Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران گفت: 138 هزار و 629 تن پودر سولفات سدیم امسال در این شرکت تولید شده است.

«علی رستمی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع املاح معدنی واحد اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تولیدات نسبت به مدت مشابه قبل یک درصد کاهش یافته اما نسبت به بودجه در نظر گرفته شده سه درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: قطعی مکرر برق در فصل تابستان و محدودیت های ایجاد شده در برداشت ذخایر معدنی از مهمترین علل کاهش تولیدات پودر سولفات سدیم بوده است.
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران ادامه داد: 95 هزار و 200 تن از تولیدات پودر سولفات سدیم این شرکت در واحد اراک و 43 هزار و 429 تن در واحد گرمسار بوده است.
رستمی اظهار داشت: 34 هزار و 536 تن نمک تصفیه تبلور مجدد در شرکت املاح معدنی ایران امسال تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 و هفت دهم درصد افزایش یافته است.
وی گفت: 23 هزار و 117 تن نمک هیدرومیل نیز در این مدت در شرکت املاح ایران تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل 2 و یک دهم درصد افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران اضافه کرد: پنج هزار و 87 تن نمک تصفیه تبلور مجدد و 10 هزار و 525 تن نمک هیدرومیل از طریق این شرکت صادر شده است.
رستمی عنوان کرد: صادرات نمک تصفیه تبلور مجدد و هیدرومیل نسبت به مدت مشابه قبل به دلیل مشکلات مربوط به تعهدات ارزی، حمل و نقل و تعرفه گمرکی که بالاتر از قیمت فروش در سامانه گمرک ارزیابی شده کاهش داشته است.
وی گفت: صادرات نمک تصفیه شده تبلور مجدد و هیدرومیل این شرکت به کشورهای عراق، امارات، ارمنستان و آذربایجان صورت گرفته است.
شرکت معدنی املاح ایران از سال 1363 تاسیس شده که واحد گرمسار این شرکت در سال 73 و مرحله نخست واحد اراک آن در سال 1379 و مرحله دوم آن در سال 1384 به بهره برداری رسیده است.
طرح توسعه، پروژه سولفات پتاسیم، کلرو کلسیم و اسید سولفوریک در شهرستان گرمسار به ظرفیت 40 هزار تن آغاز شده که از پیشرفت مناسبی برخوردار است و در کاهش واردات کشور در رابطه با این محصولات بسیار مورد نیاز است.
سولفات پتاسیم مصارف کشاورزی دارد و دولت سالانه حدود 200 هزار تن از محصول فوق را وارد می کند و به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان در سراسر کشور قرار می دهد.
3005/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت و معدن شركت املاح سولفات سديم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۶ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد