Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد فروزی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به شایعات اخیر اظهار داشت: وقتی چند روز پیاپی زلزله های با بیش از ۳.۵  و ۴ ریشتر رخ می دهد بازار شایعات داغ می شود که زلزله‌ای بزرگتر در راه است در حالی که چنین پیش‌بینی هایی غیرعلمی و غیرواقعی است.

وی افزود: عده‌ای برای دستیابی به مقاصد خود و برهم زدن آرامش جامعه اقدام به شایعه پراکنی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه شایعات موجود درباره وقوع زلزله بزرگتر کذب است، گفت: این پس‌لرزه‌ها به دلیل ایجاد تغییری بزرگ در منطقه که ناشی از جابه‌جایی لایه‌ای از زمین بوده رخ داده و در حال حاضر نیز به طور طبیعی در حال بازگشت به موقعیت قبلی و تخلیه انرژی است.

فروزی با بیان اینکه زلزله های واقع شده اخیر در سومار و مرز عراق طبیعی است، بیان کرد: تا هفت یا هشت ماه دیگر وقوع چنین پس‌لرزه هایی طبیعی است و این روند ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه هر گسل یک دوره بازگشت دارد، تصریح کرد: برای هر زون فعال یک دوره بازگشت وجود دارد که برخی در فواصل کوتاه و برخی دراز مدت بسته به سوابق قبلی رخ خواهد داد.

به گفته این مسئول، دشت ذهاب و منطقه سومار و گیلانغرب سابقه زلزله های بزرگ را داشتند همچنین کل منطقه زاگرس نیز محل وقوع زلزله های بزرگ بوده اما اینکه چه مدت تا وقوع زلزله بزرگ بعدی زمان مانده قابل پیش بینی نیست.

رئیس شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با تاکید براینکه مردم نباید به شایعات توجه کنند، افزود: با اطمینان می‌گوییم هیچ زلزله‌ای در هیچ جای دنیا تا امروز قابل پیش‌بینی نبوده تاکنون هم دانش بشری قادر به پیش‌بینی نیست هرچند رعایت جانب احتیاط لازمه زندگی بشر است.

کد خبر 4514765

منبع: مهر

کلیدواژه: زمین لرزه سرپل ذهاب موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان

ایسنا/کرمان ساعت ۷:۵۳ دقیقه صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه زلزله ۴.۷ ریشتری شهر بلوک فاریاب استان کرمان را لرزاند.

به گزارش ایسنا، این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین و فاصله هفت کیلومتری بلوک، ۲۹ کیلومتری فاریاب و ۳۰ کیلومتری شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان رخ داده است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو تیم هلال احمر از فاریاب و یک تیم از پایگاه طُرج اسماعیلیه جیرفت به منطقه مرکز زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: براساس گزارش تیم‌های ارزیابی، تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان