Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@11:35:04 GMT

ماموریت نمونه سرنشین‌دار دراگون به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۸۵۲

ماموریت نمونه سرنشین‌دار دراگون به تعویق افتاد

مایکل شیتز خبرنگار سی.ان.بی.سی در پیام‌رسان توییتر خود از تعویق پرتاب نمونه سرنشین‌دار سفینه دراگون خبر داد. این سفینه که قرار است در ماه ژوئن با دو فضانورد به فضا پرتاب شود، طبق برنامه و در چارچوب ماموریت آزمایشی باید در 9 فوریه 2019 برای بررسی صحت کار تجهیزات راهی مدار زمین می‌شد.

به گزارش ایسنا؛ مایکل شیتز خبرنگار فضایی سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.بی.سی در یادداشت خود نوشت یک منبع موثق در "کیپ کندی" به او گفته است، نسخه آزمایشی دراگون برای این پرتاب آماده نیست و تاریخ دقیقی هم برای عملیاتی شدن پرتاب آن نمی توان پیش‌بینی کرد. این منبع به او گفته است که سازمان فضایی آمریکا ناسا و اسپیس ایکس سازنده این ناو هنوز برای تاریخ جدید به توافق نرسیده‌اند.

نمونه سرنشین‌دار دراگون می‌تواند به صورت خودکار به ایستگاه فضایی بین‌المللی  بپیوندد. بازرسی سامانه‌های این سفینه توسط سرنشینان ایستگاه، چند هفته طول می‌کشد. سپس مرحله بازگشت و بازیابی صورت می‌گیرد. این پرواز آزمایشی برای بررسی‌های عملی وسایل و تجهیزات آن برای پرواز انسان به ایستگاه فضایی بین‌المللی کاملا ضروری است. نخستین پرواز سرنشین‌دار دراگون نیز که با حضور رابرت بندیکن و داگلاس هارلی انجام خواهد شد نیز جنبه آزمایشی دارد و این دو تن که از فضانوردان با تجربه ناسا به شمار می‌روند ماموریت خواهند داشت تمامی سامانه‌های این ناو را در فضا آزمایش کنند.

نمونه سرنشین‌دار دراگون که 6350 کیلوگرمی در چارچوب برنامه سفینه‌های تجاری آمریکا توسط شرکت اسپیس‌ایکس ساخته شده و با موشک فالکن-9 از کیپ کندی به فضا پرتاب می‌شود. به دنبال خانه‌نشین شدن فضاپیماهای شاتل، اسپیس ایکس موفق به بستن قراردادی با ناسا برای ساخت سفینه دراگون شد که هم می‌تواند به صورت باربری قابل استفاده باشد و هم سرنشین‌دار. قرار بود نمونه آزمایشی سرنشین‌دار این ناو را در اوایل سال 2015 امتحان کنند بعدا تاخیر های مکرر این عملیات را به دسامبر 2016 ، نوامبر 2018، 17 ژانویه 2019 و سپس به 9 فوریه 2019 موکول کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دراگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در تصادف محور خرم آباد-ویسیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس پلس راه خرم آباد-اندیمشک گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سمند سفید با وانت نیسان در کیلومتر ۳۰ جاده خرم آباد به ویسیان، از چهار سرنشین سمند یک نفر در دم فوت کرد و سه سرنشین دیگر به شدت مجروح شدند.

به گفته سرهنگ بیرانوند حال راننده نیسان هم وخیم اعلام شده است.

وی علت حادثه را عدم توانایی راننده سمند در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از تخطی سرعت در جاده لغزنده اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • تعویق مسابقات کریکت استرالیا و افغانستان
  • تصادف اتوبوس با پراید در قزوین یک‌فوتی و یک‌مصدوم برجای گذاشت
  • حادثه رانندگی در لرستان یک کشته و چهار مصدوم داشت
  • نجات سرنشین خودروی تریلر در محور بجنورد-شیروان
  • یک کشته و چهار زخمی در تصادف محور خرم آباد-ویسیان
  • یک کشته و سه زخمی در تصادف محور خرم آباد-ویسیان
  • رسمی: لغو بازی سری A به دلیل وخامت حال مدیر!
  • بهاره هدایت مرخصی نیست، اجرای حکمش تا ۸ فروردین تعویق شد
  • مذاکرات برای تمدید قرارداد لائوتارو به تعویق افتاد/ ایموبیله در رادار اینتر
  • اعلام جزئیات آزمون سراسری ۱۴۰۳