Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@04:52:46 GMT

بازدید ظریف از طرح‌های بازسازی عتبات در کربلا

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۸۶۴

بازدید ظریف از طرح‌های بازسازی عتبات در کربلا

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه همراه با ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، چهارشنبه 26 دی‌ماه، از پروژه مقاوم‌سازی دیوارهای اطراف ضریح مطهر و آماده‌سازی ستون‌ها برای نصب گنبد جدید حرم امام حسین(ع) و فاز نخست طرح توسعه حرم مزین به نام صحن حضرت زینب(س) در کربلا بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان بازدید از پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در کربلا گفت: طرح‌هایی که با همت مهندسان و استادکاران ایرانی در حرم‌های مطهر اجرا می‌شود، بیش از هرچیز نشان دهنده عشق، تخصص و دانش فنی بالای آن‌هاست.
 
وی افزود: کارهای بزرگی که در اعتاب مقدسه اجرا شده است، افزون بر شاخصه‌های بالای فنی، نشان دهنده عشق و ارادت ایرانیان به ائمه اطهار(ع) نیز است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اجرای طرح مقاوم‌سازی ستون و دیوارهای اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) گفت: با توجه به گذشت قرن‌ها از بنای حرم و فرسایش سازه، پایداری گنبد و ساختمان حرم، خود از معجزات خود حضرت اباعبدالله(ع) است.

وی کیفیت کار توأم با عشق و ارادت را بالاتر از تعهد و تخصص صرف دانست و افزود: امیدواریم این خدمتی که دست‌اندرکاران ستاد بازسازی عتبات به نمایندگی از تمامی ملت بزرگ ایران انجام می‌دهند، مورد قبول حضرات معصومین(ع) قرار گیرد.

براساس این گزارش، گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) که بیش از هفت متر از گنبد فعلی بلندتر است در کرمان ساخته شده و اوائل سال آینده به کربلا منتقل و نصب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران امام حسین ع حرم ضریح ضریح جدید ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان ایلام

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد ایلامی با مشارکت ستاد دیه و گروه جهادی امام حسن مجتبی(ع) از زندان آزاد شدند. - اخبار استانها -

مراد بابایی عصر امروز، اظهار داشت به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز 10 زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت ستاد دیه استانایلام و گروه جهادی امام حسن مجتبی(ع) از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به بدهی 900 میلیون تومانی این افراد، گفت: 300 میلیون تومان توسط مسئول گروه جهادی امام حسن مجتبی(ع) برای آزادی این تعداد زندانی به ستاد دیه استان ایلام پرداخت شده است.

مدیر ستاد دیه استان ایلام خاطرنشان کرد: در سال جاری 155 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

ابابایی اضافه کرد: هم اکنون 70 زندانی جرایم غیرعمد منتظر کمک خیرین و نیکوکاران هستند.

مدیر ستاد دیه استان ایلام در پایان گفت: مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های مالی خود را به شماره کارت 6037991899857142 به نام ستاد دیه استان ایلام واریز و در امر خداپسندانه آزادی زندانیان شرکت کنند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • جوک رشید درباره حضورش در حرم امام رضا
  • افتتاح ستاد اسکان مسافران نوروزی آموزش و پرورش در استان
  • مناجات خوانی محمود کریمی در حرم مطهر امام رضا
  • امام جمعه موقت ورامین از نبود نمایشگاه دائمی در این شهرستان انتقاد کرد
  • آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان ایلام
  • تحقق بیش از ۹۰ درصدی تعهد مردم بردسکن برای بازسازی عتبات عالیات
  • حرم مطهر رضوی با ۱۶ برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان
  • بشنوید؛ صوت ظریف: پشت بی‌سیم گفتند پیش به سوی بیت رهبری!
  • افزایش سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصدی میزان مشارکت خیران در توسعه عتبات
  • بازدید بیش از ۴ میلیون زائر از یادمان‌های دفاع مقدس