Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:49:27 GMT

گیشه کم رمق سینما در آستانه مهمترین رویداد هنری

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۸۹۰

گیشه کم رمق سینما در آستانه مهمترین رویداد هنری

تهران- ایرنا- با نزدیک شدن به سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به نظر می‌رسد رمق گیشه تحت تاثیر این رویداد مهم هنری مانند هوای سرد زمستان، سرد و کم فروغ دنبال می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، با آغاز اکران فیلم سینمایی «قانون مورفی» این فیلم خیلی زود صدر فروش هفتگی را قرق کرد و حالا برای دومین هفته پیاپی به عنوان فیلم پُرفروش لقب گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته علاوه بر قانون مورفی که صدرنشینی هفته گذشته خود را تکرار کرد، دیگر آثار در حال اکران نیز همچنان با همان ترکیب هفته گذشته و کمی تغییر در میزان فروش در رده های دوم تا چهارم قرار گرفته اند.
فیلم سینمایی «تخته گاز» به عنوان تنها اثر تازه اکران شده این هفته نیز در نخستین هفته نمایش خود توفیق چندانی در گیشه نداشت و در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه پنجم پرفروش های هفتگی جای فیلم «دزد و پری 2» را گرفت.
فیلم سینمایی «درساژ» که در کسب جوایز بین المللی نیز به نوعی رکورددار شده حالا در سومین هفته اکران عمومی هم چندان اقبالی نداشته و با فروش 109 میلیون تومانی جایگاهی بهتر از نهم به دست نیاورده است.

** قانون مورفی
«قانون مورفی» تازه‌ترین ساخته رامبد جوان در دومین هفته اکران نیز با استقبال خوب میلیاردی مواجه شده و با فروش یک میلیارد و 636 میلیون تومانی به تنهایی و با اختلاف دو برابری در صدر پُرفروش های هفته قرار گرفته است.
این فیلم به سرگروهی سینما استقلال با اکران در 137 سالن سینما در مجموع دو هفته نمایش نیز فروش 3 میلیارد و 127 میلون تومانی را تجربه کرده است.
«قانون مورفی» یک کمدی اکشن است که قصه های متقاوتی را از شخصیت های فیلم روایت می کند و امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سروش صحت و رامبد جوان بازیگران آن هستند.

** مارموز
اما فیلم سینمایی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی بعد از سه هفته صدر نشینی حالا دومین هفته دومی در جدول پرفروش ها را تجربه می کند.
این فیلم در پنجمین هفته اکران در 134 سالن سینما 588 میلیون تومان فروخت و در مجموع نیز 5 میلیارد و 289 میلیون تومان فروخته است.
این فیلم با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت دارد.
حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو و فرهان معین‌زاده همراه با گروه موسیقی «بُمرانی» بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

** کُلمبوس
فیلم سینمایی «کُلمبوس» ساخته هاتف علیمردانی نیز در ششمین هفته اکران خود در 123 سالن سینما 575 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع فروش 3 میلیارد و 577 میلیون تومانی را تجربه کند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در این روزهای سرد، در این روزهای سخت، بروم یا بمانم؟!
فرهاد اصلانی، سعیدپورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی با حضور هانیه توسلی و فریده سپاه منصور، گیتی قاسمی، عرفان ابراهیمی، میترا رفیع، فرنوش نیک اندیش، تورج الوند و نیما نیک‌طبع هنرمندانی هستند که در «کُلمبوس» ایفای نقش کرده‌اند.

** بمب؛ یک عاشقانه
فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی نیز در ششمین هفته نمایش خود 451 میلیون تومان فروخته و در جایگاه چهارم فروش هفتگی قرار گرفته است.
این فیلم با اکران در 90 سالن سینما در مجموع 5 میلیارد و 210 میلیون تومانی فروخته است.
در خلاصه داستان «بمب؛ یک عاشقانه» آمده است: در بحبوحه‌ جنگ ایران و عراق در سال1367، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در رو‌زهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیر جنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می‌‍شود اما مرگ واقعیتی است ترسناک. «بمب؛ یک عاشقانه» نشان می‌دهد که عشق و امید چطور حتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند. روایت انسان‌هایی است که هیچ‌گاه فرصت عاشق شدن و به دلخواه خود زندگی کردن را نداشته‌ و تنها برای لقمه نانی به سختی کار کرده‌اند. این فیلم روایت انسان‌هایی است که در استبداد زمان و مکان به دام افتاده‌اند اما گویی که آرزوهای برباد رفته‌ آن‌ها هم‌چنان گریبان‌گیر ما است. گویی با تمام آن آرزوها از دوردست‌ها آمده‌اند و به انتظار هستند که داستانشان روایت شود، یا شاید کسی دوباره آن‌ را زندگی کند: داستانی از عشقی انسانی و ساده.
لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور، رامین پورایمان، بهادر مالکی‌، شهروز آقایی‌پور، ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی، باران معادی و محمود کلاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

** تخته گاز
فیلم تازه اکران شده «تخته گاز» به کارگردانی محمد آهنگرانی نیز در نخستین هفته اکران جایگاهی بهتر از پنجمی پیدا نکرده و با اکران در 560 سالن سینما 257 میلیون تومان فروخته است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سلیمان» قطار خنده را به قصد اثبات مرد بودنش در خانواده و جامعه تخته گاز می‌راند چرا که به هزار و یک دلیل زیر سوال قرار گرفته شده و خود او خود نیز به این امر واقف شده و درصدد رفع نواقص خود برآمده است و در این مابین فضای شاد و مفرحی را برای مخاطبین به ارمغان می آورد و در این مسیر فراز و نشیب هایی را پشت سر می‌گذارد و در ایستگاه‌های مختلف خنده توقفی می‌کند.
سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، داریوش فرهنگ، نفیسه روشن و امیرعلی تکیه در «تخته گاز» ایفای نقش می کنند.
به گزارش ایرنا، رده های ششم تا نهم پرفروش های هفته نیز به ترتیب به فیلم های «دزد و پری 2» ساخته حسین قناعت با 251 میلیون تومان فروش، «اتاق تاریک» به کارگردانی روح‌الله حجازی 165 میلیون تومان، «پاستاریونی» ساخته سهیل موفق 141 میلیون تومان و «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه با 109 میلیون تومان فروش اختصاص دارد.
فراهنگ**9246** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما فروش فيلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، حمیدرضا قانعی گفت: در زمان حاضر، ۲۷ سالن سینما در فارس فعال است و امسال هم چندین پروژه سینمایی شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اعلام کرد: سالن‌های موجود سه شهرستان کوهچنار، بوانات و خرم بید به تجهیزات سینمایی مجهز شدند و تا پایان خرداد وارد چرخه اکران‌های سینمایی می‌شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: اسفند پارسال پردیس نخل لارستان با سه سالن درجه یک به بهره‌برداری رسید و نمایش در پردیس سینمایی یاس فسا هم آغاز شد.
قانعی اضافه کرد: هر چند به صورت رسمی این ۲ پردیس سینمایی هنوز افتتاح نشده اما بهره برداری از آنها اسفند پارسال آغاز شده است تا مردم فسا و لارستان از اکران‌های نوروزی بهره‌مند شوند.
قانعی با اشاره به افتتاح ۱۷ سالن سینما در شیراز تا پایان امسال گفت: با همکاری حوزه هنری و شهرداری شیراز، پردیس سینمایی استاد تارخ تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • (تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»