Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید رضا خانمحمدی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: نگاه حمایتی فراکسیون مدیریت شهری مجلس به شهرداری ها وجود دارد اما انتظار است با اعمال نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگانی که در سنوات گذشته تجربه ارزنده در حوزه مدیریت شهری داشته اند، نواقص مطروحه در تبصره ها و بندهای لایحه بودجه 98 مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: لایحه بودجه 98 در روزهای اخیر برای بررسی و تصویب، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و روند این بررسی در کمیسیون تلفیق مجلس درحال انجام است که لازم است به سهم شهرداری ها توجه بیشتری شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اراک ادامه داد: در تبصره 6 ردیف 2 بند ح این لایحه برخلاف تصریح ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه کشور و قانون مالیات بر ارزش افزوده، توزیع و مصرف عوارض جز 1 بند ب ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه به شورای برنامه ریزی استان محول شده که این در حالی است که سال‌های گذشته همواره و همیشه سهم شهرداری‌ها از این عوارض تجمیعی جزو حقوق قانونی همیشگی شهرداری ها بوده و مستقیم به خزانه شهرداری ها واریز می‌شده است.
خانمحمدی عنوان کرد: تبصره 9 بند د لایحه بودجه 98 مبنی بر اجازه تغییر کاربری املاک و فضای آموزشی، ورزشی و تربیتی مازاد آموزش و پرورش به سایر کاربری ها و بخشودگی تمام عوارض و حقوق شهرداری ها در ارتباط با املاک مذکور از دیگر موارد قابل توجه در سهم شهرداری ها در لایحه بودجه 98 است.
رئیس کمیته تحول اداری و سرمایه انسانی کمیسیون برنامه ریزی و سرمایه سازمانی شهرداری های کلانشهر کشور ادامه داد: سهم شهرداری ها در لایحه بودجه 98 خالی از فرصت نیست و در تبصره یک ردیف هـ و بند 2 این لایحه تخصیص اعتبار برای تحویل قیر رایگان به شهرداری های زیر 50 هزار نفر جمعیت، تبصره 3 بندهای الف، د مبنی بر امکان استفاده از تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح های حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا و تبصره 4 بند 3 ردیف های ب، د درخصوص اعطای تسهیلات ارزی به شهرداری ها برای طرح های حمل و نقل عمومی، مطرح شده است.
خانمحمدی بیان کرد: تبصره 5 بندهای د، هـ، و این لایحه مبنی بر اجازه انتشار اوراق مشارکت برای طرح های قطار شهری و حمل و نقل شهری و ایجاد امکان استفاده شهرداری ها از اسناد تسویه بابت مطالبات از دولت و تسویه بدهی به بانک ها تا سال 1396، تبصره 8 بند ج پیرامون الزام مراجع صدور سند وسیله نقلیه به دریافت رسید یا گواهی پرداخت عوارض و مالیات و در نهایت تبصره 19 بند 1 مبنی بر واگذاری طرح های جدید نیمه تمام آماده بهره برداری به بخش های خصوصی، تعاونی، شهرداری ها و دهیاری ها و اجازه استفاده تامین مالی از طریق روش های تامین مالی خارجی و صندوق توسعه ملی از دیگر فرصت های دیده شده برای شهرداری ها در لایحه بودجه 98 است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اراک افزود: برای احقاق سهم شهرداری در لایحه بودجه 98 باید پیشنهادات و اصلاحات ضروری در تبصره های این لایحه از جمله تبصره 2 بند الف مبنی بر تخصیص اعتبار برای رد دیون دولت به شهرداری ها در جدول شماره 18، پیگیری شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اراک اضافه کرد: تبصره 6 بندهای ط، س در مورد توزیع عوارض ارزش افزوده به نسبت جمعیت شهری و روستایی و تخصیص اعتبار توسط دولت برای ایجاد تاسیسات تبدیل پسماند عادی به انرژی، تبصره 8 بند ب در خصوص اجرای طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا (LEZ) و جریمه خودروهای بدون معاینه فنی از جمله بندهای قانون بودجه 97 است که باید برای حمایت از سهم شهرداری شرایط تنفیذ این بندها در بودجه سال 98 فراهم شود.
خانمحمدی عنوان کرد: تبصره 10 بندهای ب و ط مبنی بر پیش بینی اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی و الزام راه آهن به زیباسازی و بهسازی حریم خطوط واقع در محدوده شهرها و ایستگاه های راه آهن از دیگر بندهای قانون بودجه 97 است که باید شرایط تنفیذ آن در بودجه 98 فراهم شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انرژی حمل و نقل عمومی شهرداری قانون وسیله نقلیه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت ۴ همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از بازگشت این پیشنهاد در قالب جداول بودجه حکایت دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت 4 همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از بازگشت پیشنهاد برداشت از منابع صندوق در قالب جداول بودجه حکایت دارد.

این در حالی است که در هفته های گذشته، رئیس مجلس بارها تاکید کرده بود که در جریان بررسی جداول بودجه، پیشنهادات مغایر با احکام و تبصره های تصویب شده امکان بررسی و تصویب نخواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید صحن علنی مجلس چه واکنشی به این تصمیم مغایر آیین نامه مجلس خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟