Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@02:26:10 GMT

توهین به مقدسات خط قرمز است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۹۵۰۱

توهین به مقدسات خط قرمز است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 26 دی ماه در دیدار با اعضای دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان، با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه اسلامی، اظهار کرد: وضعیت پوشش دختران در جامعه اسلامی غصه آور بوده و اصلاً در تراز نظام و حکومت اسلامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم حضور جوانان و نوجوانان در مساجد تأکید کرد و افزود: خالی بودن مساجد از جوانان تهدید است و مسئولان باید تلاش کنند تمام امور به مساجد ختم شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید علل و عوامل فقدان جوانان در مساجد بررسی شود، گفت: باید تلاش کنید تمام برنامه های کانون فرهنگی و هنری به مساجد ختم شود.

آیت الله فلاحتی خواستار آسیب شناسی گرایش جوانان به مسائل پوچ مانند پوشیدن شلوارهای پاره شد و بیان کرد: جوانان ما نشاط می خواهند و دنبال پوچ‌گرایی نیستند، اما دشمن مسائل پوچ را عرضه می کند.

وی به برگزاری همایش میرزا کوچک جنگلی در 11 آذرماه سال جاری در گیلان اشاره کرد و گفت: بعضی از افراد لیبرال منش می خواستند میرزا کوچک جنگلی را به نفع خود مصادره کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم برجسته کردن بخش مذهبی و دینی قیام میرزا کوچک جنگلی، بیان کرد: وجهه روحانی و مبارزات ضد استعماری میرزا کوچک جنگلی در جامعه برجسته شود و تلاش کنید لیبرال ها در برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی نقش نداشته باشند.

وی با بیان اینکه به بهانه ایجاد فضای نشاط آفرینی هر موضوعی نباید وارد مسائل اجتماعی مردم شود، اظهار کرد: به مقدسات جامعه نباید توهین شود، اما چنین اتفاقی در کنگره طنزی که در 13 دی ماه امسال در فومن برگزار شد، افتاد.

امام جمعه رشت به وجود روایاتی در مورد طنز اشاره کرد و افزود: طنز اشکال ندارد، اما در هیچ جای دنیا اجازه نمی دهند طنز مقدسات را زیر سئوال ببرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه توهین به مقدسات خط قرمز ماست، تصریح کرد: متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری برنامه هایی که مقدسات را زیر سؤال می برد جلوگیری کنند. با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد قیام مردم قم، برنامه مذکور در مقابل منویات ایشان بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر پایبندی سازمان ها نسبت به ارزش های اسلامی، بیان کرد: در کانون های فرهنگی به‌ویژه کتابخانه ها باید پایبندی بر مسائل شرعی رعایت شود.

آیت الله فلاحتی بر توجه به بخش روحیه انقلابی گری میرزا کوچک جنگلی تاکید کرد و گفت: تلاش شود در برگزاری همایش ها و برنامه ها نکته های سوال برانگیز ایجاد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن کانون های فرهنگی و هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده تاکسی، زنان را بعد از تجاوز می‌کشت

راننده هندی زنان مسافر را به مکان‌های خلوت می‌برد و بعد از تجاوز آن‌ها را به قتل می‌رساند.

به گزارش همشهری، ۲۸ فوریه امسال پلیس هند در جریان کشف جسدی در منطقه جنگلی اوتار پرادش از ایالت‌های شمالی هند قرار گرفت. مأموران پلیس بلافاصله خود را به محل کشف جسد رساندند و بعد از بررسی صحنه جرم، جسد را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

در آنجا مشخص شد که جسد متعلق به زنی ۵۵ ساله اهل منطقه موهالی است که روز گذشته ناپدید شده و خانواده‌اش پلیس را در جریان قرار داده‌اند.

در تحقیقات بعدی پلیس معلوم شد که قتل این زن مشابه قتل دیگری در سال گذشته است. پلیس مطمئن شد که با یک قاتل سریالی روبه‌روست که در سال ۲۰۲۲ یک زن ۴۰ ساله را به همین روش به قتل رسانده است.

در جریان تحقیقات پلیس، لباس خونی مردانه در منطقه جنگلی نزدیک دریاچه داناس حوالی محل جنایت پیدا شد که پلیس حدس زد باید لباس قاتل باشد. با این سرنخ تحقیقات گسترده‌ای برای پیدا کردن قاتل سریالی آغاز شد و پلیس توانست رد قاتل را پیدا و هویتش را با نام مونوکومار ۳۸ ساله و راننده تاکسی شناسایی کند. مونو اول ماه می‌در مخفیگاهش توسط پلیس دستگیر شد.

در بازجویی‌ها، پلیس متوجه شد که او همچنین در سال ۲۰۱۰، یک دانشجوی ۲۲ ساله را به قتل رسانده است. مونو کومار در اعترافاتش به پلیس گفت که به‌عنوان راننده به جا‌های مختلف رفت‌وآمد دارد، حتی به ایالت‌های همسایه نیز می‌رود و مسافر می‎برد. قربانیانش نیز از مسافرانش بوده‌اند که آن‌ها را به منطقه خلوت و جنگلی برده و به قتل رسانده است.

آخرین قربانی را نیز ابتدا به او تجاوز کرده و بعد از خفه‌کردن با سنگ سرش را شکسته و گوشواره و خلخالش را دزدیده و فرار کرده است. پلیس معتقد است که، چون متهم راننده تاکسی بوده و به ایالت‌های مختلف سفر می‌کرده، ممکن است در ایالت‌های دیگر نیز مرتکب جنایات مشابهی شده باشد. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • وقتی اصفهان بهشت ارامنه بود!
  • توقیف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • همایشی برای «میرزا احمد داواشی» شاعر کرد زبان در دانشگاه کردستان
  • راننده تاکسی، زنان را بعد از تجاوز می‌کشت
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • در غرب فقط یک خط قرمز وجود دارد و آن اسرائیل است
  • همایش ملی میرزا احمد داواشی، شاعر بلندآوازه‌ی کُرد برگزار می‌شود
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل