Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سبحانی در مراسم انعقاد قرارداد بومی‌سازی و تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته‌ماندهای نفتی (آر.سی.دی) اظهار داشت: با حمایت‌های پژوهشگاه صنعت نفت ما توانستیم نتایج خوبی در زمینه تولید کاتالیست داشته باشیم و در حال حاضر ادعای این را داریم که ایران رقیب یو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او.پی آمریکا و اکسنس فرانسه هستیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی بنا داریم که سال آینده در زمینه تولید کاتالیست لایسنسور باشیم.

مدیرعامل شرکت اکسیرنوین خاطرنشان کرد: با حمایت‌هایی که دولت در زمینه ممنوعیت واردات کاتالیست داشته است ما نسبت به تجاری سازی این کالا اقدام کرده و اکنون نیازی به واردات نداریم.

وی تصریح کرد: خط اختصاصی تولید کاتالیست با ظرفیت 2500 تن در سال در حال راه‌اندازی است و بهمن‌ماه سال 98 اولین محموله به پالایشگاه شازند تحویل داده می‌شود.

جلوگیری از خروج سالانه 50 میلیون یورو از کشور

در ادامه رشیدزاده گفت: ما دو رسالت مهم توسعه دانش فنی کاتالیست مورد نیاز کشور و ارائه خدمات فناورانه به صنعت نفت و رفع مشکلات گلوگاه‌های صنعت نفت را مدنظر قرار داده و در این زمینه پژوهش‌های زیادی انجام دادیم که حاصل آن واگذاری هشت دانش فنی بوده است. که بسیاری در مقیاس انبوه تولید شده و در راکتورها بارگذاری شده است.

وی افزود: کاتالیست‌هایی که آر.سی.دی و هیدورکراکینگ جزو کاتالیست‌های استراتژیک و پرمصرف صنعت نفت است و خوراک آر.اف.سی.سی را تامین می‌کنند.

رئیس پژوهشکده توسعه فناوری کاتالیست پژوهشگاه صنعت نفت زمان قرارداد تولید دومحصول یاد شده را 10 ساله عنوان کرد و افزود: با توجه به زیرساخت‌های انجام شده مجموعا سالانه 2500 تن کاتالیست تولید می‌شود و از محل فروش آن نیز 4 درصد حق بهره‌برداری به پژوهشگاه و شرکت پالایش و پخش داده می‌شود.

وی ارزش هر کیلو کاتالیست را 30 یورو و کل محصول تولیدی را 50 میلیون یورو اعلام کرد و افزود:‌ با داخلی‌سازی کاتالیست سالانه از خروج 50 میلیون یورو از کشور جلوگیری شود.

وی یادآور شد: برنامه ما این است که علاوه بر تامین داخل به منطقه و اروپا و آمریکا نیز صادرات داشته باشیم.

انتهای پیام/

169 / 279 دانش فنی کاتالیست لایسنس پژوهشگاه صنعت نفت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش فنی کاتالیست لایسنس پژوهشگاه صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • بایرلورکوزن رقیب جدی یوونتوس در مسیر جذب ریکاردو کالافیوری
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب سرنوشت‌ساز والیبال ایران
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان