Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در جمع رئیس و مدیران پژوهشکده بین‌المللی عروةالوثقی گفت: قدر فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خود را بدانید و از این منظر که توفیقات الهی شامل حال شما شده است در این مسیر گام بردارید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بین‌المللی عروه الوثقی، آیت‌الله دکتر محمد حسین مختاری رئیس و مدیران پژوهشکده بین‌المللی عروةالوثقی با حضور در بیت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار پس از استماع گزارش ریاست پژوهشکده با اشاره به اینکه حرکت اسلامی در کشورهای مختلف آغاز شده است بیان کرد: در میان جوامع بشری و پیروان ادیان الهی، منصفان زیادی وجود دارند که با شنیدن کلام حق آن را با جان و دل بپذیرند.

وی به ضرورت موضوع صدور معارف اهل بیت علیهم السلام به خارج از مرزهای ایران و معرفی اسلام واقعی به جهانیان تاکید کردند و افزود: این مساله مورد توجه آیت‌الله العظمی بروجردی قرار داشت و از اهمیت والایی برخوردار است که ما بتوانیم این شناخت و معرفت به دین مبین اسلام را در سراسر عالم توزیع و ترویج کنیم.

آیت‌الله العظمی صافی در خاتمه این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: امیدوارم در تحت توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی بتوانید افراد زیادی را با معارف ناب اسلامی آشنا کنید.
در ابتدای این دیدار، آیت‌الله دکتر مختاری رئیس پژوهشکده عروةالوثقی ضمن تشکر از وقتی که در اختیار مدیران پژوهشکده بین‌المللی عروةالوثقی قرار گرفت به تشریح عملکرد پژوهشکده در طول سال های فعالیت پرداخت.

تشکیل گروه‌های پژوهشی پژوهشکده متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه
دکتر مختاری گفت: کارگروه‌های علمی در موضوعات فقه، اصول فقه، فلسفه و کلام اسلامی و مطالعات بین‌الملل در پژوهشکده عروةالوثقی شکل گرفته است که مدیران این گروه‌ها در کنار فضل حوزوی و دانشگاهی به زبان‌های روز دنیا نیز مسلط هستند.

تدوین دائرةالمعارف اسلام به زبان انگلیسی
وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های چندین ساله این پژوهشکده دائرةالمعارف اسلام به زبان انگلیسی برای سنین نوجوان است که تا چند ماه آینده از چاپ خارج می‌شود. دائرةالمعارف اسلام در حدود 400 مدخل آماده شده است که با طراحی منحصر به فردی عرضه خواهد شد.

چاپ کتب انگلیسی و عربی
آیت‌الله دکتر مختاری ضمن بیان اهداف موسسه خاطرنشان کرد: این پژوهشکده به همت پژوهشگران و محققین حوزوی و دانشگاهی توانسته است چندین کتاب با موضوعات مورد نیاز جوامع غربی به زبان انگلیسی و عربی تدوین نماید که از آن جمله می توان به کتاب هایی با عناوین "شبیه سازی از منظر فقه شیعه"، "جهانی سازی از منظر فقه شیعه"، "تقابل علم و دین و زبان دین" و... اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله العظمي صافي گلپايگاني دانشگاه مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله معلمی در آئین عزاداری و دسته روی سالروز شهادت بنیانگذار فقه جعفری و مکتب تشیع حضرت امام صادق (ع) گفت: همان طور که امام حسین (ع) با قیام و ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان برای همیشه تاریخ بشریت جاودانه شد، امام صادق (ع) با خدمات علمی و فرهنگی و دینی در برابر انحرافات فکری و فرهنگی دوران سلطه بنی امیه خدمات جاودانه به جوامع دینی و اسلامی کرده است.

امام جمعه قائم شهر افزود: امام صادق (ع) بعد از حاکمیت و سلطه بنی امیه بر جامعه اسلامی و دینی برای گشودن باب فرهنگی و قرآنی چه در مسائل اعتقادی و عملی تلاش‌ها و خدمات فوق العاده به جهان اسلام داشته است.

آیت الله معلمی با اشاره به نقش بسیار مهم امام ششم شیعیان برای حفظ اسلام و اهل بیت (ع) گفت: حقیقتا امام صادق (ع) آثار رسول الله را حفظ و برای آیندگان به امانت گذاشته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، سالروز شهادت امام صادق (ع) را برای همه پیروان و شیعیان مکتب اهل بیت (ع) روز بسیار مهم و بزرگی دانست و افزود: باید ارزش‌های گذشته را قدر بدانیم و با استفاده از این فرصت ها، توجهات را به مکتب امام صادق (ع) که مکتب اسلام و قرآن و عترت پیامبراعظم (ص) است بیشتر کنیم.

دیگر خبرها

  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی