Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود گفت: روسیه دعوت نامه ای برای حضور در جلسه لهستان (نشست ضد ایرانی در لهستان) دریافت کرد و حتی دستور کار این رویداد را دریافت کرد.

 

اگر نام عمومی این نشست "مشکلات کشورهای خاورمیانه "باشد، در اینجا مسئله کلیدی - حل و فصل فلسطین و اسرائیل - است که در دستور کار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد که دستورالعمل این نشست، برای ترویج منافع ایالات متحده شکل گرفته است". 

 

گفتنی است، در ماه فوریه لهستان میزبان نشست ضد ایرانی خواهد بود. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر به خبرنگاران گفته بود: ما قصد داریم که یک نشست مهم در سطح وزیران در تاریخ 13-14 فوریه در ورشو برگزار کنیم که در آن تعداد زیادی از کشورها، تقریبا از تمام قاره ها شرکت خواهند کرد. در این نشست کشورهای آسیایی، نیمکره غربی و قطعا از خاورمیانه، آفریقا و اروپا حضور خواهند داشت.

 

کارشناس رادیو فرانسه در گزارشی بیان داشت: برگزاری کنفرانس دو روزه دربارۀ ایران در لهستان، از نظر آمریکایی ها دست کم دو علت دارد:  ۱. آمریکا می خواهد جداً مسئله موشک های بالستیکی ایران را به یک مسئله جهانی تبدیل کند. ۲. آمریکا می کوشد با برگزاری این کنفرانس در یک کشور عضو اتحادیۀ اروپا میان کشورهای اروپایی اختلاف بیاندازد و مانع از دور زدن تحریم های خود علیه تهران توسط اتحادیۀ اروپا شود.

 

پیشتر نیز اسپوتنیک گزارش داده بود؛ آمریکا در نشست لهستان قصد ایجاد یک ائتلاف بزرگ علیه ایران را دارد. پمپئو  در سخنانی با خبرنگاران گفت: ما قصد داریم که یک نشست مهم در سطح وزیران در تاریخ 13-14 فوریه در ورشو [لهستان] با حضور تعداد زیادی از کشورها، از تمام قاره ها برگزار  کنیم. یکی از بحث‌ها با این کشورها این است که «ما چگونه می توانیم ایران را به یک کشور عادی تبدیل کنیم. این یک ائتلاف بزرگ و در حال رشد است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسپوتنیک اسپوتنیک لاوروف آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه