Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-رئیس پارلمان لبنان در واکنش به اظهار تاسف نخست وزیر این کشور نسبت به نبود لیبی در نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت واکنش نشان داد و از وی انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، 'سعد الحریری' نخست وزیر لبنان امروز (چهارشنبه) در اظهار نظری با ابراز تاسف شدید خود از غیبت لیبی در نشست بیروت گفت: روابط با برادرانمان باید بالاتر از هرگونه اهانتی قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'نبیه بری' رئیس پارلمان لبنان در واکنش به این سخنان گفت: تاسف نه برای غیبت هیات لیبی بلکه برای غیبت هیات لبنانی و بزرگترین اهانت از بیش از 4 دهه پیش است.‌
اشاره بری به هیات لبنانی به ریاست 'امام موسی صدر' روحانی شناخته شده شیعی است که حدود 40 سال پیش به دعوت کشور لیبی به آنجا رفت اما پس از مدتی مفقود شد و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.
لیبی دوشنبه پیش اعلام کرد که در اعتراض به آتش زدن پرچم لیبی توسط هواداران جنبش امل در لبنان از شرکت در نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت خودداری می کند.
هواداران جنبش امل همسو با موضع نبیه بری رهبر این گروه و رئیس پارلمان لبنان، به دعوت شدن لیبی به نشست بیروت اعتراض کردند.
آنها دولت لیبی را متهم به کم کاری در روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر کرده اند.
نشست اقتصادی اتحادیه عرب قرار است طی روزهای 26 تا 30 دی ماه جاری (16 تا 20 ژانویه) در بیروت برگزار شود.
دو روز پایانی این نشست قرار است در سطح سران برگزار شود اما روزهای قبل در سطوح کارشناسی و وزیران است.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان الحريري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد