Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سرپرست دبیرخانه هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی گفت: در مجموع ٦٤ هزار و ٥٢٦ پرونده به هیات‌های بدوی کل استان تهران در 9 ماهه امسال ارسال شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، محمد کریمی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی روسا و اعضای هیات های تشخیص مطالبات شعب غرب تهران بزرگ با اشاره به عملکرد هیات ‌های بدوی تشخیص مطالبات شعب غرب تهران بزرگ نسبت به کل استان تهران افزود: از این میزان پرونده ارسالی، تعداد ٢٥ هزار و ٤٩١ پرونده در دستور کار شعب غرب بوده که طی ٩ ماهه امسال ٢١ هزار و ٦٤٨ پرونده با برگزاری ٢ هزار و ٧٦٢ جلسه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از این مجموعه پرونده های ارسالی به این هیات ها، تعداد آرای صادره ١٧ هزار و ٤٦٧ مورد بوده و تعداد آرای تایید شده ٤ هزار و ٧٢٧ رای است.
وی با بیان اینکه مهمترین اصول هیات های تشخیص مطالبات عدالت محوری است، خاطرنشان کرد: شخصیت و اعتبار روسا و اعضای هیات ها از جایگاه و اعتبار خاصی برخوردار است و باید به حقوق کارفرمایان احترام گذاشت.
کریمی تاکید کرد: نسبت آرای تایید شده به پرونده‌ های رسیدگی‌ شده نزدیک به ٢٢ درصد است که در هیات‌ های تشخیص مطالبات از این تعداد ١٢ هزار و ٧٤٠ آرا فسخ شده است.
سرپرست دبیرخانه هیات‌ های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش طرح شکایت نسبت به اعلام بدهی را ارتقای سطح دانش و آگاهی از قوانین و مقررات تامین اجتماعی وظایف متقابل کارفرمایان دانست و افزود: اگر گفتمان‌ سازی مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی گسترش یابد، به طور قطع کاهش شکایات را شاهد خواهیم بود.
ناهید حیدری، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز اظهار داشت: هیات های تشخیص مطالبات پل ارتباطی میان کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی هستند و در صورت اعتراض کارفرمایان که حق قانونی آنهاست، بدون پیش فرض براساس مدارک و ضوابط رای خود را صادر نمایند.
حیدری، کالبدشکافی رفتاری روسا و اعضای هیات‌های تشخیص مطالبات را مهم دانست و گفت: ادبیات گفتمان با مراجعان باید تغییر نماید. از نظر شکلی؛ احترام متقابل ریشه در باورهای اعتقادی دارد و منشا گفت‌وگو و تعامل با شرکای اجتماعی است که باید بیش از آنچه که هست، هویدا شود.
وی با تشریح مفاهیمی چون سعه ‌صدر، گوش دادن به سخن کارفرمایان، تحمل و بردباری و مدیریت زمان؛ پاسخگویی را از ابراز مهم گفتمان برشمرد.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ بررسی بیش از ٣ هزار و 5٠٠ پرونده طی ٩ ماهه سال جاری در هیات‌های تشخیص مطالبات را کاری بزرگ، حساس و تاثیرگذار دانست.
اجتمام* 7268*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تامين اجتماعي هيات بدوي پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی