Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:30:33 GMT

هوای سالم مهمترین عنصر در مقوله محیط زیست است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۰۵۵۵

هوای سالم مهمترین عنصر در مقوله محیط زیست است

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیومرث کلانتری روز چهارشنبه درهمایش هوای پاک که در مجموعه انقلاب آکادمی ملی المپیک برگزار شد افزود: روز ملی هوای پاک در 29 دی ماه 1373 به واسطه حمایت دوستاران محیط زیست، سازمان های مردم نهاد و جمعی از خبرنگاران در پارک شهر تهران ایجاد شد که مهم ترین هدف آن حمایت از فضای پیرامونی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بدون آب و غذا انسان می تواند مدت زیادی را برای بقا سپری کند خاطر نشان کرد: اهمیت هوا جز عناصر تشکیل دهنده محیط زیست محسوب می شود.
مدیر کل محیط زیست استان تهران به تراکم جمعیتی و آلودگی های زیست محیطی در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تهران بیش از 18 درصد کشور را در 83 صدم درصدی جغرافیا ( 17 میلیون جمعیت کشور) را در خود جای داده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 4 میلیون خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد دارند که مهم ترین معضل آلودگی هوا بشمار می رود.
کلانتری به قانون نفس برای هوای پاک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این قانون که از سال 2017 مصوب شده است و 26 دستگاه اجرایی کشور برای حفاظت بیشتر از آلودگی هوا در آن مشارکت دارند.
مدیرکل محیط زیست استان تهران در سال گذشته 100 روز هوای ناسالم و پنج روز هوای ناسالم برای تمامی گروه های حساس در پایتخت داشتیم گفت: با اقدامات انجام شده و ناپایداری های جوی تا این لحظه 48 روز هوای ناسالم و هیچ هوای ناسالمی در تهران گزارش نشده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته 12 روز هوای پاک و امسال این رقم به 17 روز رسیده و در نهایت امسال 32 روز هوای سالم افزایش داشته است.
به گفته وی اگر خواهان هوای سالم هستیم باید تمام مردم برای محقق شدن آن مشارکت کنند.
همچنین رئیس هیات دوچرخه سواری استان تهران به خبرنگار ایرنا افزود: در همایش هوای پاک 150 دوچرخه سوار مرد و زن مشارکت داشتند که مهم ترین هدف ما همگانی کردن این ورزش در میان خانواده ها خواهد بود.
امید سراجی گفت: علاقه مندان امروز مسیر نمادین درب شمالی باشگاه انقلاب تا آکادمی المپیک را با دوچرخه رکاب زدند که امیدواریم در آینده نزدیک با حمایت مسئولان این فرهنگ را در سطح پایتخت همگانی کنیم.
وی همچنین به برنامه دیگر این هیات در سطح پایتخت اشاره کرد و افزود: به مناسبت هوای پاک روز جمعه(28 دی ماه) مراسم دوچرخه سواری در 21 شهرستان و مناطق چهار گانه پایتخت(شمال شرق، شمال غرب، جنوب شرق و جنوب غرب) با همکاری فدراسیون دوچرخه سواری، سازمان ورزش شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان استان و سمن های مردم نهاد ورزشی به صورت همزمان از ساعت 8:30 به صورت همزمان برگزار می شود.
همچنین پیام نظر مسئول کمیته محیط زیست و توسعه پایدار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران خاطر نشان کرد: همگانی کردن ورزش دوچرخه سواری می تواند به کاهش بیماری و کم تحرکی جامعه کمک کند چرا که در جامعه ماشینی امروز ورزش تنها راهگشای سلامت جامعه خواهد بود.
همایش هوای پاک صبح امروز با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، معاون وزیر ورزش و جمعی از مسئولان ورزشی استان تهران در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره کل ورزش و جوانان پایتخت شهرداری فدراسیون دوچرخه سواری محیط زیست جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۹۰ در شرایط سالم بود.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۳۳ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید