Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@01:23:12 GMT

۹۰ درصد رسید‌های خرید سرطان زا هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۰۷۵۱

۹۰ درصد رسید‌های خرید سرطان زا هستند

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   تحقیقات جدید نشان می دهد حدود ۹۰ درصد رسید های خرید حاوی مواد شیمیایی سرطان زا هستند.تحقیقات نشان می دهد این مواد شیمیایی به سرطان های وابسته به هورمون منجر می شود و قبلا نیز با ناباروری، اوتیسم، ADHD، چاقی مفرط، دیابت نوع دوم تولدزودهنگام نوزاد مرتبط شده بود.

 

در همین راستا پروفسور نیکلا اولئا از دانشگاه گرانادا در اسپانیا توصیه می کنند رسید های بانکی در کیف یا خودرو نگهداری نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوهر روی رسیدهای بانکی با گذر زمان محو می شود. همچنین این رسیدها از جنس کاغذهای گرمایی است که در آنها BPA وجود دارد.

 

BPA به رسیدها افزوده می شود تا نوشته های آن هنگام استفاده از جوهر تیره رنگ تر شود و در بطری های پلاستیکی و ظرف های غذایی وجود دارد. محققان بین المللی به رهبری دانشگاه گرانادا ۱۱۲ کاغذ رسید و بلیت را در برزیل، اسپانیا و فرانسه آزمایش کردند.این تحقیقات نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد رسیدهای جمع آوری شده در برزیل و اسپانیا حاوی این ماده هستند اما فقط نیمی از رسیدهای فرانسوی آن را دارا بودند.

 

درهمین راستا دانشمندان هشدار داده اند باید در نگهداری این رسیدها تجدید نظر کرد. اولئا در این باره می گوید: به عنوان مثال بلیت ها نباید با مواد غذایی مانند گوشت یا ماهی تماس داشته باشند. علاوه برآن نباید رسیدها را مچاله کرد و در سطل زباله انداخت، با آنها بازی کرد یا روی آنها چیزی نوشت.نگهداری آنها در خودرو یا کیف نیز عمل هوشمندانه ای نیست.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رسید های خرید موادشیمیایی گوناگون جام نیوز سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد

آفتاب‌‌نیوز :

قهرمانی استقلال در این فصل از لیگ برتر و صعود به لیگ نخبگان آسیا بدین معنی است که استقلال باید در فصل جدید در یارگیری قوی‌تر عمل کند.

 بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس این باشگاه به زودی برای جذب بازیکنان مد نظر کادر فنی برنامه ریزی خواهد کرد و برخی ازبازیکنانی که در گذشته در لیست خرید جواد نکونام بودند در سرلوحه مذاکره قرار خواهند گرفت که یکی از این بازیکنان مهدی قایدی خواهد بود.

بر اساس اعلام یک منبع موثق مهدی قایدی برای بازگشت دوباره به استقلال چراغ سبز نشان داده است. استقلال طبق قانون برای بخدمت گرفتن مهدی قایدی باید این بازیکن را قطعی از شباب الاهلی خریداری کند. به این خاطر که حضور لژیونر به صورت قرضی در تیم‌های لیگ برتری ممنوع است.

به تازگی اوسمار سرمربی تیم پرسپولیس هم از مهدی قایدی تعریف و تمجید کرده است، اما مهدی قایدی بار‌ها و بار‌ها گفته در استقلال برای تیمی جز استقلال بازی نخواهد کرد. او ابتدای فصل هم در صفحه شخصی اش بعد از جدایی از استقلال و حضور درتیم اتحاد کلبا نوشت که امیدوار است به زودی به استقلال برگردد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد