Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:00:53 GMT

آموزش و پیشگیری جاگزین توسعه فضاهای درمانی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۰۷۹۸

آموزش و پیشگیری جاگزین توسعه فضاهای درمانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید اخوان ظهر چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان‌ بوشهر اظهار داشت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی دارای جایگاه بسیار مهمی است و همه مسئولان ادارات وظیفه دارند که در این حوزه عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی همیشه تداوم داشته باشد و دیگر نهادها هم در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کنند تا شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده معاونت اجتماعی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان‌های وزارت بهداشت تاکید کرد: باید احساس مسئولیت کنیم و کسی که احساس مسئولیت نمی‌کند کنار برود. مردم برای ما ارجحیت دارند و باید در راستای تامین نیازهای مردم تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: سلامت محصولات کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است. سرطان‌ها موضوع بسیار مهمی است که هشت محصول غذایی پراهمیت در دستور کار قرار گرفت. موظف به انجام این کار با تمامی نهادها هستیم.

اخوان تصریح کرد: شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به جای ساخت بیمارستان و توسعه این زیرساخت‌ها باید برای توسعه آموزش و پیشگیری اقدام کنیم. تا نسل جدید آموزش بیینند تا در آینده مشکل نداشته باشیم.

وی ادامه داد: یک نفر بیمار سرطانی صدها میلیون تومان هزینه دارد و آسیب‌های بسیار زیادی به اطرافیان می‌زند و استقبال می‌کنیم از طرح سلامت محصولات غذایی که می‌تواند باعث کاهش بیماری‌ها شود.

نماینده معاونت اجتماعی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان‌های وزارت بهداشت بیان کرد: تفکر مردم به سمت سلامت است و مردم می‌خواهند که به بیمار نشوند و به بیمارستان نروند و ما هم باید در این زمینه تلاش کنیم.

کد خبر 4514920

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وزارت بهداشت کارگروه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان در این جشنواره گفت: ۱۲۰ مراقب سلامت در مدارس استان برای بهداشت و نظارت بر مسائل بهداشتی دانش آموزان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل دفتر سلامت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش هم در این آئین گفت: یکی از برنامه‌های دفتر سلامت تشکل‌های دانش آموزی سفیران سلامت است که ۲۵ درصد دانش آموزان کشور در هر مدرسه سفیر سلامت هستند.
گودرزی افزود: این سفیران با توجه به کمبود نیرو در حوزه سلامت آموزش‌های تخصصی را برمبنای سرفصل‌ها از رابطین بهداشت دریافت و آموزش‌های سلامت محور را به ۱۰ نفر از همکلاسی‌های خود انتقال می‌دهند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های وزارت برای بهداشت و توسعه زیرساخت‌ها جذب نیروی متخصص است که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اریبهشت ماه ۴ هزار مربی بهداشت جذب و در مهرماه آینده کمبود نیرو برطرف می‌شود

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز