Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهرا - ایرنا- حسین محب‎اهری بازیگر خوش اخلاق و پُرکار سینمای ایران که سالها پنجه در پنجه سرطان افکنده بود، ساعاتی پیش تسلیم تقدیر شد؛ شاید خیلی‌ها نداند که او فعالیت کاری خود را با خبرنگاری و کار در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز کرده بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محب اهری بازیگر سرشناس تئاتر، تلویزیون و سینما و خبرنگار پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در حوزه سینما بامداد امروز چهارشنبه پس از سالها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خبر را ابتدا یکی از پرستاران بیمارستان لاله تهران حوالی ساعت 4 صبح امروز تایید کرد تا پایان کار حرفه ای این هنرمند در سن 67 سالگی رقم بخورد.

*محب اهری در ایرنا
احتمالا خیلی ها می داند و شاید خیلی ها هم ندانند که حسین محب اهری ابتدای فعالیت کاری خود را با در دهه 60 به عنوان خبرنگار حوزه سینما و تئاتر در گروه فرهنگی خبرگزاری جمهوری اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد. او در سال 67 به گروه اجتماعی انتقال یافت و حدود یکسال نیز به عنوان خبرنگار شیفت شب در سرویس امور نمایندگی های خارج از کشور فعالیت داشت.
او اواخر تیرماه 1362 وارد خبرگزاری جمهوری اسلامی شد و برای انجام فعالیتهای خبری، ماموریتهایی به مناطق جنگی کشور در دوران دفاع مقدس داشت.
محب اهری در مدت فعالیت به عنوان خبرنگار، تقدیرنامه هایی از سوی مدیرعامل سازمان و کنگره جهانی ائمه جمعه و جماعات نیز دریافت کرد.
متن تقدیرنامه دکتر سیدکمال خرازی سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی در تاریخ 10 مرداد 1368 چنین است:
«برادر حسین محب اهری
بدینوسیله از زحمات جنابعالی در خدمات ده ساله خبرگزاری جمهوری اسلامی به انقلاب اسلامی و مردم مسلمان و قهرمان ایران تقدیر می گردد. امید است پیوسته موفق و موید باشید.»
بررسی پرونده پرسنلی محب اهری نشان می دهد او با حقوق ماهانه 42 هزار ریال (چهارهزار و 200 تومان) به استخدام ایرنا درآمد و تا سال 1370 به مدت 9 سال خبرنگار ایرنا بود. آخرین میزان حقوق دریافتی او در سال 69 مبلغ 64 هزار و 500 ریال ( شش هزار و 450 تومان) ثبت شده است.
محب اهری از اواخر سال 1369 به سوی فعالیت در تلویزیون کشیده شد. او در نامه ای در دی ماه 1369خطاب به عباس روحانی سردبیر وقت سرویس نمایندگی ها چنین نوشته است: «با عرض سلام، محترما به عرض می رساند اینجانب حسین محب اهری خبرنگار سرویس نمایندگی ها به علت مشغله فراوان در صداوسیما که در جهت برنامه سازی برای دهه مبارکه فجر صورت می گیرد، تقاضای 10 روز مرخصی بدون استفاده از حقوق را دارم. توضیحا عرض می شود که زمان استفاده از مرخصی مذکور از18 دی ماه 1369 تا 27 دی ماه 1369 خواهد بود. با تشکر از محبت شما»
محب اهری پس از آن به علت فعالیت در صداوسیما عملا نتوانست به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه دهد.
در نامه این سازمان در تاریخ 11 آبان ماه 1370 خطاب به او چنین آمده است:
«آقای حسین محب اهری
نظر به اینکه بطور مکرر غیبت نموده اید، لذا بدینوسیله رابطه استخدامی شما با سازمان از تاریخ 24 دی ماه 1370 قطع می شود. شایسته است جهت تسویه حساب به مدیریت امور اداری مراجعه نمایید. سیدمهدی آستانی معاون اجرایی سازمان»

**تولد تا مرگ
محب اهری متولد 1330 تهران از جمله بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون بود. این بازیگر لیسانس ادبیات فارسی خود را از مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال 1358 دریافت کرد و از سال 1350 در حیطه عکاسی تئاتر نیز مشغول به کار شد.
گوینده برنامه رادیویی صبح جمعه با شما، دوره آموزش بازیگری خود را در کارگاه نمایش، زیر نظر «آربی اوانسیان» در سال 1354 گذراند. محب اهری بازی در سینما را از سال 1365 با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی«پوران درخشنده» آغاز کرد.
محموله، خارج از محدوده، سفر جادویی، دو فیلم با یک بلیت، سیرک بزرگ، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند، اتل متل توتوله، خوش خیال، همسر، من زمین را دوست دارم، روز فرشته، روز واقعه، کاکادو، راه افتخار، آقای شانس، عروس کاغذی، اسپاگتی در هشت دقیقه، وقتی همه خوابیم، پسر آدم، دختر حوا، بیداری، گل‌چهره و خوابم می‌آد از جمله فیلم های سینمایی است که محب اهری در آن به ایفای نقش پرداخت.
بازی در مجموعه های تلویزیونی محله برو بیا، بوعلی سینا، سربداران، چاق و لاغر، نابغه‌های قرن بیستم، تبریز در مه و علی البدل، بخش دیگری از کارنامه این بازیگر است.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) درگذشت این همکار قدیمی و پیشکسوت را به همه همکاران گرامی، خانواده آن مرحوم و همه فرهنگ دوستان، اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه تسلیت می گوید. روحش شاد و یادش گرامی باد.
فراهنگ**9246** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما محب اهري ايرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سکانس جنجالی در مورد شاه در یک سریال ایرانی

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سکانس از قسمت جدید اکازیون و گریم عجیب و خبرساز بازیگر مرد این سریال در فضای مجازی بحث‌برانگیز شد و واکنش‌های زیادی به دنبال داشت.

سریال اکازیون Occasion محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی، درام می‌باشد و به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۴۰۳ ساخته شده است. در سریال اکازیون بازیگرانی، چون غلامرضا نیکخواه، هادی کاظمی، ایمان صفا، سام نوری، سمانه پاکدل، و... به ایفای نقش پرداخته اند.

منبع: برترین‌ها

tags # تلویزیون سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سکانس‌هایی از فیلم آخرین تولد
  • (ویدئو) سکانس جنجالی در مورد شاه در یک سریال ایرانی
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند