Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – همزمان با سفر رييس جمهوري و کاروان دولت تدبير و اميد به استان گلستان در مجموع 586 طرح و پروژه افتتاح و يا عمليات اجرايي آن آغاز و حدود 60 طرح ديگر در دستور کار دولت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، استان گلستان روزهاي 24 و 25 ديماه ميزبان حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري، هيات وزيران و اعضاي کابينه دولت دوزادهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت يازدهم و دوازدهم در چند سال گذشته اهتمام ويژه اي به استان گلستان داشته و اين مساله باعث تسريع در روند توسعه آن شده است، روندي که با وجود تفکيک اين استان از مازندران در سال 76، بر اساس انتظارات پيش نرفت و جبران آن در دستور کار دولت حسن روحاني قرار گرفت.
در دور قبلي سفر رييس جمهوري به استان گلستان، پروژه هاي مهمي در دستور کار قرار گرفت که زهکشي زمين هاي کشاورزي، افزايش باغات زيتون، توسعه بوم گردي و توسعه مراکز بهداشتي و درماني از مهمترين آنها بود که ضمن ايجاد اشتغال و افزايش توليدات صنعتي و کشاورزي، درآمدزايي مردم اين استان را در پي داشته است.
بررسي ها نشان مي دهد همزمان با سفر اخير رئيس جمهوري به اين استان بخش عمده مصوبات سفر قبلي اجرا شده است؛ افتتاح مرکز تروما و اورژانس 152 تختخوابي شهيد نبوي گرگان به عنوان بزرگترين و مجهزترين پروژه طرح تحول نظام سلامت در استان گلستان، بهره برداري از بزرگترين مجتمع توليد ميگوي شمال کشور، توسعه طرح زهکشي اراضي کشاورزي استان و افتتاح چندين هتل براي توسعه گردشگري از مهمترين طرح هاي افتتاح شده توسط رئيس جمهوري در اين سفر است.
همزمان با اين سفر، مجموعا 586 طرح و پروژه افتتاح شده و يا عمليات اجرايي آن آغاز شد که اين پروژه ها با سرمايه گذاري بخش دولتي و خصوصي صورت گرفته است.
**افتتاح کارخانه شورآبه يد گلستان
کارخانه شورآبه يد گلستان يکي از پروژه هايي است که در اين سفر افتتاح شد؛ اين واحد صنعتي به عنوان بزرگترين پروژه توليد يد کشور با سرمايه گذاري 800 ميليارد ريال است؛ اين شرکت از واحدهاي توسعه اي زير مجموعه کانسار خزر (تنها توليد کننده يد کشور) است که در 27 کيلومتري شمال آق قلا و در نزديکي مرز اينچه برون واقع شده است.
اين واحد صنعتي حداکثر حدود 350 تن يد در سال توليد خواهد داشت که از اين ميزان حدود 25 تا 30 درصد آن نياز داخل کشور را تامين خواهد کرد و بقيه آن به کشورهايي همچون هند، چين، ايتاليا و کشورهاي همسايه صادر خواهد شد. با اجراي اين طرح، علاوه بر ايجاد اشتغال براي يکصد نفر، نياز کشور به يد، صددرصد تامين خواهد شد و پيش بيني مي شود با صدور مازاد اين محصول، سالانه 6ميليون دلار صادرات انجام شود.
**توسعه راه آهن اينچه برون
استان گلستان يکي از استان هاي مهم کشوردر شبکه حمل و نقل ريلي محسوب مي شود. نزديکي به خطوط راه آهن سراسري، موقعيت ممتاز در شبکه حمل و نقل بين المللي و مجاورت با بندر اينچه برون، به عنوان يکي از نقاط استراتژيک صادرات کشور، اهميت آن را صدچندان کرده است.
اتصال راه آهن اينچه برون به راه آهن ترکمنستان و قزاقستان، برقي کردن راه آهن اينچه برون- تهران در کنار اجراي راه آهن گرمسار –مشهد، از مصوباتي بود که در دور اول سفر رئيس جمهور به اين استان تصويب شد، بر اين اساس در ارديبهشت سال 93 ، پروژه اتصال راه آهن گرگان- اينچه برون تکميل و با حضور روساي جمهور، ايران، قزاقستان و ترکمنستان به بهره برداري رسيد.
گفتني است 146 کيلومتر اين پروژه در خاک قزاقستان، 700 کيلومتر آن در خاک ترکمنستان و 80 کيلومتر آن در خاک ايران است که با بهره برداري از اين طرح، حجم صادرات محصولات کشاورزي، صنايع نفت، گاز و پتروشيمي به کشورهاي حوزه روسيه و چين افزايش قابل توجهي يافته است.
از سوي ديگر اجراي خط آهن گرگان - مشهد از طرح هايي است که در دور دوم سفر دولت به اين استان آغاز شده است.
در همين حال، دولت با تخصيص يک ميليارد و دويست ميليون يورو، طرح برقي کردن راه آهن تهران گرگان را آغاز کرده و پيش بيني مي شود با اجرايي شدن اين طرح، علاوه بر کاهش 30 درصدي زمان سفر از تهران به گرگان، ظرفيت انتقال بار از سه ميليون و 500 هزار تن فعلي به 10 ميليون تن افزايش يابد.
**بهره برداري از بزرگترين مجتمع توليد ميگوي شمال کشور
دولت در دور اول سفر خود به استان گلستان ، موضوع ايجاد مجتمع توليد ميگوي شمال کشور را در دستور کار قرار داد و حالا با گذشت پنج سال و در دومين سفر روحاني به اين استان، اين وعده محقق شده و بزرگترين مجتمع توليد ميگوي شمال کشور در جريان سفر رئيس جمهور به اين استان افتتاح شد.
کلنگ افتتاح اين مجتمع، 10 سال قبل بر زمين خورده بود، اما تا پيش از دولت يازدهم، پيشرفت قابل توجهي نداشت و از 4 فاز آن، تنها يک فاز انجام شده بود و زيرساخت کانال هاي آبرساني 2، 3 و 4 انجام نشده بود که در دولت يازدهم با اختصاص 20 ميليارد تومان براي تکميل زيرساخت آن، اکنون کانال هاي آبرسان ساخته و به بهره برداري رسيده است.
در اين طرح که در چهار فاز طراحي شده است توليد ميگو از نوع «وانامي» هدف گذاري شده و اکنون با تامين 20 ميليارد تومان اعتبار دولتي و مشارکت40 ميليارد توماني بخش خصوصي، سايت پرورش ميگو شهرستان گميشان به عنوان تنها مزرعه توليد ميگوي شمال کشور به بهره برداري رسيده است. بر اساس گزارش ها نزديک به 150 نفر از جوانان در اين مکان به کار مي پردازند.
** افتتاح و کلنگ زني هفت طرح درحوزه آبرساني
افتتاح و کلنگ زني هفت طرح درحوزه آبرساني از ديگر پروژه هايي بود که در سفر رييس جمهوري به استان گلستان انجام شد؛ بهره برداري از هفت هزار هکتار از شبکه آبياري و زهکشي «قره سو» و «زرين گل» با هزينه اجرايي 565 ميليارد ريال در شمال شهرستان علي آباد کتول از جمله اين طرح ها بود.
براي اجراي اين طرح 55 کيلومتر کانال آبرسان و اصلي، زهکشي به طول 64 کيلومتر و الگوي مديريت مشارکتي آب انجام شده و اجراي اين طرح باعث کاهش هدررفت آب، افزايش ضريب تامين آب کشاورزي و صنعت و مشارکت مردمي در مديريت آب مي شود.
در همين حال، سد لاستيکي گنبد با حجم تنظيمي 2.5 ميليون متر مکعب با هزينه اجرايي 92 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. اين سد به منظور تنظيم آب اراضي حاشيه رودخانه گرگانرود به ميزان 2.5ميليون متر مکعب، بهبود آبگيري ايستگاه هاي پمپاژ و شبکه هاي آبياري و زهکشي احداثي در حاشيه رودخانه گرگانرود در سطح سه هزار هکتار، افزايش سطح تراز آب و تسهيل در انتقال آب به مزارع به روش پمپاژ و جلوگيري از کف کني رودخانه احداث شده است.
همچنين عمليات اجرايي فاز اول طرح آبرساني به شهرها و روستاهاي نوار مرزي با مشارکت بخش خصوصي با سرمايه گذاري صد ميليارد توماني با هدف تامين آب شرب شهرهاي مراوه تپه، گنبد، مينودشت و گاليکش و 130 روستاي واقع در نوار مرزي استان گلستان در سال افق طرح (سال 1415) با تامين آب از منابع آب زيرزميني و سطحي سد نرماب نيز از طرح هايي بود که عمليات اجرايي آن با حضور وزير نيرو انجام شد.
**راه اندازي مجهزترين پروژه طرح تحول نظام سلامت استان
راه اندازي مرکز 152 تختخوابي اورژانس و تروماي شهيد کمال الدين نبوي در بيمارستان 5 آذر شهر گرگان از ديگر اقدامات رئيس جمهوري در سفر به استان گلستان بود. اين مرکز با زيربناي بيش از 11 هزارمتر مربع و اعتبار افزون بر 910 ميليارد ريال، بزرگترين و مجهزترين پروژه طرح تحول نظام سلامت در استان گلستان است. اين مرکز در هفت طبقه و داراي بخش هاي مختلفي است که در کوتاه‌ترين زمان ممکن يعني از ارديبهشت 96 تا دي 97 تکميل و آماده بهره برداري شد.
سيام**3070**1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فنی ـ مهندسی ایران در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ابرطرح برق‌آبی اومااویا، شامل ۲ سد و همچنین، نیروگاه ساخت دست مهندسان ایرانی، با حضور آقای رئیسی به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور گفت: ایران، ده‌ها طرح فنی ـ مهندسی در کشور‌های مختلف، اجرا کرده است یا در دست اجرا دارد.

استقبال رسمی از رئیس جمهوری اسلامی ایران در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا، برنامه دیگر این سفر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • خدمات فنی ـ مهندسی ایران در سریلانکا
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق