Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور مصر با صدور فرمانی بی‌سابقه، «سفر‌های رسمی» مقامات ارشد این کشور و شیخ الازهر بدون کسب اجازه از رئیس‌جمهور را ممنوع کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به موجب دستور «عبدالفتاح السیسی» سفر‌های رسمی مقامات ارشد اعم از نخست‌وزیر و معاونانش، روسا‌های نهاد‌های مستقل، دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و مسئولان ارشد دولت، تنها با کسب اجازه از رئیس‌جمهور صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته روزنامه القدس‌العربی، این فرمان السیسی همچنین شامل «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر می‌شود در حالی‌که منصب شیخ الازهر مستقل بوده و وابسته به دولت و ریاست‌جمهوری نیست بلکه الازهر یک نهاد اسلامی و علمی مستقل است.

به موجب این فرمان رئیس‌جمهور، مقامات ارشد اعم از نخست‌وزیر، معاونان نخست‌وزیر، وزرای دفاع، کشور، خارجه و دادگستری و روسای نهاد‌های مستقل، دستگاه‌های نظامی و امنیتی برای انجام سفر‌های رسمی و هر گونه سفر مرتبط با شغل آن‌ها بایستی از رئیس‌جمهور کسب اجازه کنند.

این دستور السیسی انتقاد‌هایی را در میان فعالان و سیاستمداران در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته و آن‌ها این فرمان السیسی را نوعی سلطه رئیس‌جمهور بر دولت، نهاد‌های مستقل و نظارتی دانستند.

در سال‌های اخیر تنش‌هایی بین شیخ الازهر و السیسی در خصوص برخی مسائل اختلافی به وجود آمده است تا حدی که السیسی پیشتر در یک برنامه زنده به شیخ الازهر گفت: «شما ما را خسته کردید».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر شیخ الازهر روزنامه القدس العربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالفتاح السیسی» در دیدار با سران مجالس کشورهای عربی درباره اوضاع مناطق مختلف فلسطین اشغالی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: السیسی در این دیدار تلاش های کشورش برای برقراری صلح و آرامش در نوار غزه و حفظ منطقه از گسترش تنش را بیان کرد.

رئیس جمهوری مصر در این دیدار همچنین بر اولویت حفظ جان فلسطینی ها در نوار غزه، از طریق تلاش های فشرده و گسترده طرف های مختلف برای برقراری آتش بس و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تأکید کرد.

السیسی همچنین ارسال کمک های بشردوستانه به مقدار کافی برای سراسر نوار غزه با هدف کاهش شدت بحران انسانی در این منطقه را ضروری دانست.

رئیس جمهوری مصر در پایان، ادامه تلاش ها برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و در صدر آنها، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادار کند و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح