Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر امور خارجه با ارائه پیشنهاد فراخوان به مردم برای تحویل اشیای تاریخی و میراث خانوادگی از ورود وزارت امورخارجه برای بازپس گیری آثار تاریخی ایران در موزه‌های جهان با کمک ایرانیان خارج از کشور خبر داد. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ اجتماعی خانواده و جوانان محیط زیست نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، غلام‌عباس ارباب‌خالص در مراسم رونمایی از نقش برجسه سرباز هخامنشی  در موزه خراسان بزرگ، اظهار کرد: با توجه به ارزش معنوی و میراثی این اثر تاریخی، ما با رونمایی از آن متوجه این خواهیم شد که گذشتگان ما چقدر تلاش کرده‌ و زحمت کشیده‌اند تا بعد گذشت 2500 سال  بتوانیم به داشتن آن و ایرانی بودن و تمدن بزرگی که امروزه کشورهای دیگر قصد دارند با روش‌های مختلف آن را به یغما ببرند؛ ببالیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا باید سازمان باستان شناسی کشور ایجاد شود/ یک نگرانی ملی درباره باستان شناسان ایرانخانه اصلی سرباز ایرانی در تخت جمشید کجاست + تصاویر

وی با اشاره به وجود اشیای تاریخی ایران در موزه های دنیا گفت: این موضوع از این جهت که مردم جهان متوجه می‌شوند که این آثار متعلق به ایران است خوب است؛ اما از جهت این‌که ما به این آثار دسترسی نداریم جای تاسف دارد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور  تشریح کرد: با استفاده از اطلاعات ایرانیان خارج و یا داخل کشور می‌توان این آثار را رصد و پیگیری کرد تا از طریق مذاکرات و یا داوری‌های بین‌المللی بتوان آنها را به ایران بازگرداند.

ارباب‌خالص اضافه کرد: امیدوارم با همکاری همه افراد تمدن‌دوست به خصوص در حوزه‌های فرهنگی، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی که دستی بر آتش دارند با ارائه اطلاعاتی که در اختیار دارند به سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه و... را در پیگیری برای باز پس گیری آثار از طریق مجاری رسمی همراهی کنند تا این کار به بهترین نحو انجام پذیرد.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: ما هم باید مانند دیگر کشورها فراخوانی را به مردم بدهیم تا اشیای تاریخی که به عنوان میراث خانوادگی در دست دارند را به سازمان میراث فرهگی ارائه کنند تا کمکی در غنی‌سازی مجموعه‌های میراثی کشور باشد و همه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و  هم نامی از اهدا کننده به جا بماند و هم در معرض دید همگان قرار گیرد تا ابعاد این تمدن وهنر بر هیچ کس پوشیده نماند.

عصا، پیپ و موی طلایی؛ سه‌گانه‌های مرد پشت صحنه‌های هزار دستان / سرنوشت اشیای ایرانی موزه لوور

انتهای پیام/

R1014143/P/S2,18,23,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اداره گذرنامه وزارت خارجه آثار باستانی سازمان میراث فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره گذرنامه وزارت خارجه آثار باستانی سازمان میراث فرهنگی اداره گذرنامه وزارت خارجه آثار باستانی سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به ریاست «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و «فرخ شریف زاد» معاون اقتصادی و کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان در تهران برگزار شد.

هیأت‌های دو طرف درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، تسهیل ترد اتباع، تمهید همکاری‌های علمی، آموزشی، حقوقی، قضائی، پلیسی، حمایت از رانندگان و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6098446 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است