Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:16:02 GMT

خوانش «عاشقانه‌های لجنی» در تئاتر شهر

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۱۲۳

خوانش «عاشقانه‌های لجنی» در تئاتر شهر

«عاشقانه‌های لجنی» نوشته‌ی مهدی علیپور اصل، یکی از هفت نامزد بخش نمایشنامه‌نویسی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، در مجموعه‌ی تئاتر شهر خوانده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، با اعلام  هفت اثر به عنوان نمایشنامه‌های منتخب بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره‌ی امسال، خوانش این آثار از روز شنبه ۲۲ دی  در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر آغاز شد و جمعه ۲۸ دی نمایش «عاشقانه‌های لجنی» نوشته مهدی علیپوراصل از تبریز در همین قالب در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر خوانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوانش‌گران «عاشقانه‌های لجنی» عبارتند از؛ ژاله آل‌رشاد، فرید ادهمی، محمدرضا چرختاب، شیوا بقال، امیرمرتضی تشرفی و مهدی علیپوراصل.

مهدی علیپوراصل متولد ۱۳۷۳ است و «عاشقانه‌های لجنی» که مورد توجه هیات داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر متشکل از محمد چرم‌شیر، شهرام زرگر و ریما رامین‌فر قرار گرفته است، نخستین نمایشنامه‌ی بلند اوست که پیش از این به نگارش نمایشنامه‌های کوتاه مشغول بوده است.

«عاشقانه‌های لجنی» از چهار اپیزود تشکیل شده است که همگی در رابطه با صلح جهانی‌اند و اگرچه از لحاظ زمانی و مکانی با یکدیگر متفاوتند اما نقطه اتصالشان پاکت نامه‌ای به رنگ سبز لجنی است.

به غیر از «عاشقانه های لجنی»، نمایشنامه‌های «Z.MA1080» نوشته محبوبه عرب‌قنبری، «سالی که دو بار پاییز شد» نوشته لیلی عاج، «میرزیاس» نوشته زهره شفیعی، «چند روایت از چند زندگی مرتبط» نوشته مسعود محمدی قنبرلو، «پریزاد» نوشته سارا الهیان و «ضمایر» نوشته همایون حجازی نیا شش نامزد دیگر این بخش هستند.

سه اثر برگزیده از میان این هفت نامزد، در روز اختتامیه جشنواره‌ی سی و هفتم در تاریخ چهارم اسفند معرفی خواهند شد.

سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نمایش «خسوف عشق» به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را یافت.
پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۳ گروه نمایشی موفق به حضور در این دوره از جشنواره شدند.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.
نمایش «خسوف عشق» پیش از این در «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های «چهره پردازی»، «موسیقی»، «طراحی لباس»، «طراحی صحنه»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگر نقش اول زن»، «بازیگر نقش مکمل زن»، «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

دیگر خبرها

  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد