Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@18:31:21 GMT

اعلام شیوه جدید پذیرش دانشجو بدون کنکور

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۲۹۵

اعلام شیوه جدید پذیرش دانشجو بدون کنکور

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    فرایند ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها از روز شنبه 29 بهمن ماه به صورت همزمان آغاز می شود و تا 10 بهمن ماه ادامه دارد.پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و غیرانتفاعی از شنبه فرایند پذیرش داوطلبان را آغاز می کنند.

 

تغییر فرایند پرداخت هزینه ثبت نام

با توجه به اینکه شیوه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در مقایسه با دوره های گذشته متفاوت شده است، این بار داوطلبان باید با روش دیگری وجه ثبت نام را به حساب سازمان سنجش آموزش کشور واریز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، داوطلبان مدارک خود را برای بررسی به دانشگاه و موسسه محل تقاضا ارسال یا تحویل می دهند. پس از بررسی مدارک، در صورت داشتن شرایط، افراد فرم تعهد برای جلوگیری از ثبت مشخصات داوطلب در چند رشته‌محل یا چند موسسه، تکمیل می کنند.پس از این مرحله، لازم است بابت هزینه ثبت ‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 22 هزار تومان اقدام شود.

 

عدم امکان تغییر علاقمندی ها

مصوبه دیگر پذیرش دانشجو بر اساس سابقه تحصیلی تاکید می کند که داوطلبان امکان تغییر کد رشته محل های ثبت نامی را ندارند.

 

داوطلب مشروط کیست؟

با پایان یافتن مرحله ثبت نام، داوطلبان به عنوان پذیرفته شده مشروط تلقی می شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور، مشروط است.

 

دانشگاه مسئول مشکلات داوطلبان

در صورتی که داوطلبی در دانشگاه و موسسه ای پذیرفته نشد، سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو مسئول پاسخگویی به داوطلبان نیست و پاسخگویی به اعتراض داوطلبان بر عهده دانشگاه هاست.

 

شریف تنها دانشگاه بدون کنکور

بر اساس لیست رشته محل هایی که سازمان سنجش آموزش کشور منتشر کرد، تنها دانشگاه صنعتیِ پذیرنده دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی، پردیس کیش شریف است.

 

جام جم 

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سابقه تحصیلی گوناگون جام نیوز دانشجو کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  

رییس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه نیمه مرداد ماه اعلام می شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می شود

به گزارش مهر، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود