Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدرضا خانیکی  معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای تهران در هشتمین نشست کارگروه استانی دریافت سند مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و زمین‌های در اختیار این شرکت اظهار کرد: از آبان سال گذشته که نشست مشترکی میان شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل ثبت استناد و املاک استان تهران در سد لتیان برگزار شد، شاهد اقدامات بسیار خوبی برای اخذ سند مالکیت اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها به ویژه در حوزه فیروزکوه و پردیس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک برای بیش از ۲۷۴ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران سند مالکیت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از هدر رفت آب

خانیکی تصریح کرد: امیدواریم همکاری با اداره ثبت اسناد و املاک استان با استقرار مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای و مدیرکل جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در خصوص صدور سند مالکیت اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها تداوم یابد چراکه اخذ این اسناد از دست اندازی به اموال دولت جلوگیری می‌کند.

دریافت ۱۸ سند مالکیت برای اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها

همچنین حسین زنگویی مدیر دفتر مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به عملکرد این شرکت در خصوص تثبیت مالکیت اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: از آبان سال گذشته تاکنون در مجموع ۱۸ سند مالکیت برای اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها به نام شرکت آب منطقه‌ای تهران دریافت شده که این تعداد سند مساحتی افزون بر ۳۵۴ هکتار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سند دریافت شده با مساحت بیش از ۱۲۴ هکتار در محدوده عملکرد امور منابع آب تهران بزرگ صادر شده است، تصریح کرد: پس از آن امور منابع آب فیروزکوه با ۸۷ هکتار و ری با ۶۵ هکتار بیشترین عملکرد در این زمینه را داشتند.

زنگویی بیان کرد: بر اساس قانون شرکت آب منطقه‌ای تهران متولی حریم و بستر رودخانه‌های واقع در این استان است و هر شخص حقیقی و حقوقی جهت هرگونه بهره برداری در این اراضی باید مجوز لازم اخذ شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رودخانه‌ها در بخش‌های مختلفی واقع شده اند لازم است که سایر دستگاه‌ها همچون اوقاف همکاری بیشتری با شرکت آب منطقه‌ای تهران به عنوان متولی حفظ و صیانت از رودخانه‌ها کنند.

همچنین در این نشست مدیران امور‌های تابعه و مسئولین ادارات ثبت هر منطقه چالش‌های پیشرو را مطرح و راهکار‌های مناسب جهت تسریع در صدور اسناد مالکیت بررسی شد.

انتهای پیام/

اخذ ۱۸ سند مالکیت برای اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی در نشست شورای اداری گرمسار با موضوع صدور اسناد مالکیت اراضی در گرمسار و ایوان کی به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه تمام اراضی صنعتی شهرستان گرمسار در شهرک‌های صنعتی، تثبیت و برای آنها سند صادر شده است، تاکید کرد: مجموعاً یک هزار و ۱۰۶ قطعه در شهرک صنعتی شهرستان گرمسار صاحب سند مالکیت زمین هستند.

وی با بیان اینکه بحث احداث واحد ثبتی در منطقه به مثابه یکی از نیازها و مطالباتی که از سوی مردم مطرح شده، در دستور کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: این امر سبب می‌شود تا بحث صدور اسناد از این پس در شهرستان گرمسار صورت گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: احداث واحد ثبتی و اعطای اسناد مالکیت به اراضی ایوان کی و گرمسار دو ره آوردی هستند که امروز مقارن با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) در گرمسار خواهیم داشت، تاکید کرد.

بابایی ادامه داد: باقی مانده اسناد کشاورزی شهرستان گرمسار شامل هشت هزار هکتار نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد و اگر نیاز به تأمین اعتبار دارد، کمکی خواهیم کرد که اراضی کشاورزی شهرستان گرمسار هم مانند صنایع به صورت ۱۰۰ درصدی تثبیت و منجر به صدور اسناد مالکیت برای مردم شود.

وی با بیان اینکه امروز سند پیشگام توسعه است، ابراز کرد: وقتی کسی در زمینه کشاورزی سند داشته باشد می‌تواند از آن به عنوان وثیقه بانکی بهره گیری کرده و با تسهیلات دریافتی لوازم کشاورزی بخرد و این در نهایت به رونق تولید و اقتصاد منطقه نیز منجر خواهد شد از سوی دیگر سند سبب کاهش بروز اختلافات می‌شود لذا تاکید قوه قضائیه بر صدور اسناد مالکیت است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد در اراضی که اسناد مالکیت دارد، کمتر شاهد بروز اختلافات و دعوی‌های حقوقی هستیم و این کار را ساده‌تر کرده است از سوی دیگر عمده پرونده‌های ما چه حقوقی و چه کیفری در بحث فروش مال غیر و کلاهبرداری و تصرف عدوانی ها مرتبط با املاک قول نامه‌ای است.

بابایی با بیان اینکه در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه در سند تحول و همچنین تاکید رئیس جمهور، صدور اسناد مالکیت سرعت و دقت ویژه ای گرفته است، ابراز کرد: تثبیت مالکیت‌ها و حدنگاری ها یکی از راهبردهای کلان قوه قضائیه است و اهمیت آن تا آنجا است که در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه تاکید شده که حدنگاری و تثبیت مالکیت در عرصه‌های زراعی و طبیعی باید ۱۰۰ درصد صورت گیرد و ما هم تلاش مان بر همین مبنا است.

کد خبر 6100588

دیگر خبرها

  • ۹۹.۵ درصد اراضی ملی کشور دارای سند است
  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود