Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:07:13 GMT

میانگین سرانه مصرف خانگی برق در کشور کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۶۱۱

میانگین سرانه مصرف خانگی برق در کشور کاهش یافت

بوشهر- ایرنا- معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیز گفت: میانگین سرانه مصرف برق مشترکان خانگی کشور در چند سال اخیر از 2 هزار و 950 کیلووات ساعت هم اکنون به 2 هزار و 700 کیلو وات ساعت کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، علیرضا احمدی یزدی روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از مراکز دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: هم اکنون 36 میلیون مشترک برق در کشور دارد که از این شمار 29 میلیون مشترک خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مشترکان خانگی یک سوم برق کشور را مصرف می کنند.
احمدی یزدی بیان کرد: کاهش میانگین سرانه مصرف خانگی برق در نتیجه اجرای برنامه های فرهنگی و بکارگیری وسایل جدید برقی کم مصرف توسط مشترکان حاصل شده است، اما استفاده زیاد مشترکان از وسایل کم مصرف باعث شده تا اقدام های چشمگیر و تاثیر گذار فرهنگی برای کاهش مصرف برق کمتر به چشم آید.
وی گفت: کاهش مصرف برق تنها خاص وزارت نیرو بر نیست و همگان اعم از مسئولان و مردم در اجرای رسالت ملی خود باید برای فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنند.
احمدی یزدی اظهار داشت: همچنین نقش رسانه ها قابل توجه است و از هم اکنون باید تلاش کنند تا با بهینه سازی مصرف برق در تابستان کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي برق خانگي كاهش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت