Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:50:48 GMT

5 هزار مگاوات انرژی پاک در کشور تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۸۰۵

5 هزار مگاوات انرژی پاک در کشور تولید می شود

به گزارش ایرنا، علیرضا احمدی یزدی روز چهارشنبه در جمع اعضای بسیج رسانه استان بوشهر در شهرک صنعتی خورموج افزود: امروز انرژی پاک خورشیدی و بادی یکی از بهترین، سالمترین و به صرفه ترین انرژی های برق دنیا است که ایران نیز برنامه های خوبی برای راه اندازی، استفاده و توسعه از ین انرژی در دست اجرا دارد.
وی افزود: در زمان حاضر تجهیزات 700 مگاوات انرژی خورشیدی و بادی در کشور نصب و راه اندازی شده و بر اساس برنامه پیش بنی شده تا دو سال آینده ظرفیت انرژی خورشیدی و بادی به 5 هزار مکاوات خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی یزدی اضافه کرد: آلودگی زیست محیطی انرژی فسیلی به ازای هر کیلووات ساعت حدود 800 گرم است در صورتیکه انرژی خورشیدی و بادی هیچ آلودگی زیست محیطی ندارد.
وی تاکید کرد: امروز کشور آلمان 20 هزار مگاوات انرژی خورشیدی تولید می کند و ایران با موقعیت بسیار خوب جغرافیایی و وسعت آن بهترین کشور برای تولید انرژی خورشیدی است.
احمدی یزدی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم وزارت نیرو و جامعه مهندسین بسیج کشور اجرای طرح جهاد روشنایی با استفاده از انرژی خورشیدی است و بر اساس این طرح 50 درصد هزینه نصب نیروگاه خورشیدی به صورت کمک بلا عوض و 50 درصد به صورت وام کم بهره دراز مدت برای بخش خصوصی و دولتی تامین می شود.
وی افزود: استفاده از انرژی خورشیدی باعث صرفه جویی در هزینه ها، کاهش شدید آلودگی محیط زیست و کاهش هزینه تولید و احداث شبکه خط انتقال و سایر هزینه ها خواهد شد.
مدیر کل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر افزود: یکی دیگر از برنامه های این وزارت اجرای طرح مدیریت مصرف و صرفه جویی برق در کشور است و با توجه به کمبود برق تولیدی نیاز به مشارکت و همراهی رسانه های گروهی برای جلب مشارکت مردم داریم.
احمدی یزدی تاکید کرد: برای تابستان سال آینده بیش از هشت هزار مگاوات برق کمبود داریم که نیازمند همراهی و مشارکت گسترده مردم و مسئو لان محلی برای صرفه جویی در مصرف برق هستیم .
فرماندار دشتی گفت: شهرستان دشتی پیشتاز تولید برق پاک و انرژی خورشیدی در استان بوشهر است.
عبدالله نادری افزود: در زمان حاضر یک نیروگاه 100 کیلوات برق خورشیدی در شهرک صنعتی خورموج نصب و راه اندازی شده و بزودی یک نیروگاه 200 کیلواتی دیگر نیز راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: طرح احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 2 مگاوات در دشتی در دست تدوین و اجراست.
نادری ادامه داد: برای احداث این نیروگاه 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه خواهد شد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آلمان انرژی پاک برق زیست محیطی صرفه جویی در مصرف جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت