Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا- رییس کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، صنوف و فعالیت‌های شهری شهرداری‌های کل کشور گفت : طبق بررسی ها 30 درصد دست فروشان تهران و سایر کلانشهرها نیازمند حمایت هستند و حدود 70 درصد به صورت مافیایی فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا حمیدرضا تحصیلی روز چهارشنبه در دومین نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی شهرداری‌های کشور در اهواز توضیح داد : برخی افراد خیابان های شهر تهران را غصب و با پرداخت مبلغی بین 10تا سی میلیون ریال آن را به دست فروشان واگذار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تجربه کلانشهر تهران در ساماندهی دست فروشان گفت: یکی از اقدامات شاخص در این حوزه ایجاد بازارهای روز و شب در نقاط مختلف شهر است.
تحصیلی با انتقاد از نبود برنامه های مقابله ای و پیشگیرانه از آفت های شهری اظهار داشت: در بیشتر موارد زمانی که یک پدیده فراگیر شد در صدد رفع آن بر می آییم، در حال حاضر دستفروشان در تهران، خیابان های بسیاری از جمله ولیعصر، هفت تیر و تجریش را تصاحب کرده اند و اجازه امرار معاش به کاسبان مغازه دار را نمی دهند.
به گفته وی 30 درصد دستفروشان کلانشهر تهران که اسامی آنها از طریق شرکت های وابسته به نیروی انتظامی به ثبت رسیده و درواقع شناسنامه دار شده اند، مورد حمایت قرار می گیرند.
رییس کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، صنوف و فعالیت‌های شهری شهرداری‌های کل کشور در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: 32 جایگاه CNG در تهران وجود دارد که مخازن آنها به دلیل عمر بالا، استاندارد نیستند که همین امر احتمال خطرآفرینی آنها را افزایش داده است.
وی به معضل وجود موش ها در تهران نیز اشاره کرد و گفت: درحال حاضر شهرداری این کلانشهر با چالش دفع موش ها مواجه است از همین رو به دنبال استفاده از تجربیات کشورهای دیگر برای مقابله با این موجودات هستیم.
بنابراین گزارش، مدیران عامل ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی شهرداری‌های کشور در سفری 2 روزه به کلانشهر اهواز ضمن برگزاری جلسات تخصصی بازدیدی از میدان میوه و تره بار این شهر خواهند داشت.
9887/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دستفروشان كلانشهرها اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه با تاکید بر تغییرات مهندسی ترافیک شهر کرمانشاه، حذف برخی از میادین و نصب چراغ‌های راهنما در چهار راه‌ها را از ضروریات ترافیکی دانست و خواستار اجرایی کردن این ضروریات در قالب طرح‌ها و پروژه‌های تاثیرگذار از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شد.

وی گفت: نصب تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و علائم ترافیکی در سطح شهر در آستانه سفر‌های تابستانی یکی دیگر از مسائلی مهم روانسازی ترافیک است که از ابتدای سال جاری انجام شده و با ادامه دادن و پیاده سازی این طرح‌ها به وضعیت مطلوبی خواهیم رسید.

فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: آسفالت معابر شهری کرمانشاه نیز که از ابتدای سال جدید به صورت ویژه در برخی از محله‌ها آغاز شده در کاهش ترافیک نقش مهمی دارد.

آمویی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش مهندسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری؛ خط کشی‌های جدید در مسیر‌هایی که حجم ترافیک بالایی دارند و سرعت خودرو‌ها خطر آفرین هستند، ایجاد شده که این امر به کاهش تصادفات منجر می‌شود و قاعدتا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است که جا دارد از شهردار و معاونت حمل و نقل ترافیک تقدیر کرد.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت در شهر‌ها و گسترش شهرنشینی سبک زندگی مردم به سمت استفاده از خودرو‌ها و وسایل نقلیه عمومی تغییر چشم گیری یافته است لذا با توجه به پراکندگی ادارات دولتی و گستردگی شهر کرمانشاه می‌بایست دسترسی مردم به مراکز خرید و سیستم‌های دولتی جزو اولویت‌های مدیریت شهری کلانشهر کرمانشاه باشد.

آمویی تصریح کرد: در شهر کرمانشاه با توجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری آن، زیر ساخت‌هایی شامل معابر، شوارح، خیابان ها، بزرگراه‌ها، و آزاد راه‌ها می‌بایست ایجاد شود و در بافت فرسوده شهر نیز خیابان‌های قدیمی با عرض معابر بسیار کم وجود دارد که گنجایش و ظرفیت خودرو‌ها را ندارد و در این زمینه نیازمند تغییر ساختاری هستیم.

فرماندار کرمانشاه ضمن تاکید بر ایجاد معابر جدید در سطح شهر کرمانشاه گفت: ایجاد راه‌های میانبر برای سهولت در رفت و آمد می‌تواند به کاهش حجم ترافیک کمک کند، شهرداری با نگاه مثبت اقدام به ایجاد رینگ کمربندی به دور شهر نموده است که این امر موجب کاهش حجم ترافیک می‌شود.

وی به اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها اشاره کرد و افزود: اجرای طرح زوج و فرد بار ترافیکی خیابان مدرس را کاهش می‌دهد، اما استفاده از تجهیزات به روز و پایش‌های تصویربرداری کنترل ترافیک از الزامات است که با دقت نظر معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه در سال جاری شاهد بکارگیری تجهیزات بیشتری خواهیم بود.

آمویی گریزی به استفاده مردم از پل‌های عابر پیاده زد و تصریح کرد:متأسفانه با توجه به سطح سرقت‌هایی که از امکانات دولتی به خصوص پل‌های عابر پیاده انجام می‌شود این نیاز و ضرورت را ایجاد می‌کند که نسبت به ارائه طرح‌های جدید و جایگزین اقدام شود.

وی افزود: راه اندازی پل‌های مکانیزه جدید با سرمایه گذاری می‌تواند رفت و آمد و تردد مردم را تسهیل کند اگر چه معاونت ترافیک شهرداری با بازسازی پل‌های مکانیزه که هزینه نگه داشت بالایی دارد کار مهمی انجام داده، اما در این زمینه حمایت‌های حوزه شورای شهر را ضروری می‌دانیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)