Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:44:10 GMT

20 کارگاه ساختمانی ناایمن خراسان شمالی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۹۱۹

20 کارگاه ساختمانی ناایمن خراسان شمالی تعطیل شد

بجنورد- ایرنا- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در 9 ماهه امسال 20 کارگاه ساختمانی ناایمن در این استان تعطیل و 23 کارگاه متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

قربان نباتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه چهار هزار و 409 مورد بازرسی با رویکرد شناسایی و رفع نواقص ایمنی از کارگاه ها انجام شد که در آن وضعیت پرداخت حقوق کارگران هم مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه عمده واحدهای صنعتی و کارخانه های بزرگ مشکلی در پرداخت حقوق کارگران ندارند، افزود: بیشترین مشکل در پرداخت حقوق و دستمزدها، در واحدهای صنفی و کارگاه های کوچک خدماتی است که کارفرمایان توان پرداخت حقوق و دستمزد را ندارند.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در این مدت، چهار هزار و 82 مورد تذکر برای رفع نقص کارگاهها صادر شده است.
نباتیان اظهار داشت: در 9 ماهه امسال، 66 حادثه ناشی از کار در کارگاه های استان گزارش شد که این حوادث منجر به جان باختن پنج نفر از کارگران شده است.
وی با بیان اینکه 75 درصد از حادثه های ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق افتاده، گفت: سقوط از ارتفاع، بیشترین حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داه که در کارگاه های ساختمانی رخ داده است.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته در این سال ها، کارفرماها، مسائل ایمنی را بیشتر رعایت می کنند اما هنوز مشکلاتی در کارگاه های ساختمانی دیده می شود و حفاظت پرتگاه ها و ایمنی فردی در آن رعایت نمی شود.
در خراسان شمالی 104 هزار و 835 نفر کارگر بیمه شده هستند که در 33 هزار و 986 کارگاه مشغول به کار بوده و 76 هزار و 250 نفر کارگر مشمول قانون کار هستند.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تعاون كارگاه ناايمن خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد

دریافت 39 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی با حضور ۱۱۵ ورزشکار در چهار رده سنی نوجوانان جوانان بزرگسالان و پیشکسوتان به میزبانی بجنورد مجموعه شهید علیدخت خانه بجنورد برگزار شد.

کد خبر 6096182

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه