Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@17:37:19 GMT

20 کارگاه ساختمانی ناایمن خراسان شمالی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۹۴۱

20 کارگاه ساختمانی ناایمن خراسان شمالی تعطیل شد

قربان نباتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه چهار هزار و 409 مورد بازرسی با رویکرد شناسایی و رفع نواقص ایمنی از کارگاه ها انجام شد که در آن وضعیت پرداخت حقوق کارگران هم مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه عمده واحدهای صنعتی و کارخانه های بزرگ مشکلی در پرداخت حقوق کارگران ندارند، افزود: بیشترین مشکل در پرداخت حقوق و دستمزدها، در واحدهای صنفی و کارگاه های کوچک خدماتی است که کارفرمایان توان پرداخت حقوق و دستمزد را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در این مدت، چهار هزار و 82 مورد تذکر برای رفع نقص کارگاهها صادر شده است.
نباتیان اظهار داشت: در 9 ماهه امسال، 66 حادثه ناشی از کار در کارگاه های استان گزارش شد که این حوادث منجر به جان باختن پنج نفر از کارگران شده است.
وی با بیان اینکه 75 درصد از حادثه های ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق افتاده، گفت: سقوط از ارتفاع، بیشترین حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داه که در کارگاه های ساختمانی رخ داده است.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته در این سال ها، کارفرماها، مسائل ایمنی را بیشتر رعایت می کنند اما هنوز مشکلاتی در کارگاه های ساختمانی دیده می شود و حفاظت پرتگاه ها و ایمنی فردی در آن رعایت نمی شود.
در خراسان شمالی 104 هزار و 835 نفر کارگر بیمه شده هستند که در 33 هزار و 986 کارگاه مشغول به کار بوده و 76 هزار و 250 نفر کارگر مشمول قانون کار هستند.
7185/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره کل تعاون کار و رفاه حقوق خراسان شمالی دستمزد قانون کار جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز باران، با طراوت بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ بارش‌های وسط فصل بهار، طراوتی دلچسب به طبیعت بخشید. هرچند برخی محور‌های مواصلاتی روستایی برای ساعاتی قطع شد، بازگشایی آنها در کنار خوشحالی کشاورزان، این روز بهاری را به یادماندنی کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از فردا جوی پایدار و افزایش شش تا هشت درجه ای را برای استان پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد