Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@07:36:51 GMT

هشدار آمریکا به عراق

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۳۶۳۶

یک منبع سیاسی آگاه عراقی امروز (چهارشنبه) جزئیات هشدار آمریکا به بغداد درمورد نیت اسرائیل برای حمله به مواضعی در عراق را برملا کرد. آفتاب‌‌نیوز : این منبع در گفت‌وگو با سایت عراقی "ناس" گفت: "مایک پامپئو"، وزیر خارجه آمریکا طی سفر اخیرش به عراق به "عادل عبدالمهدی"، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که "اسرائیل ممکن است در هر زمانی مواضعی را در داخل خاک عراق هدف قرار دهد که در این مناطق گروه‌های مسلحی مستقر هستند که در سوریه نیز می‌جنگند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع اعلام کرد که پامپئو به عبدالمهدی گفته است که واشنگتن تا ابد نمی‌تواند در مقابل خواسته اسرائیل برای حمله به مقرهایی در داخل عراق که متعلق به گروه‌های مسلح مبارز در سوریه است، بایستد.

این منبع عنوان داشت که پامپئو دیدگاه اسرائیل را به نخست وزیر عراق انتقال داده که حملات اسرائیل به مقرهای این گروه‌ها در داخل سوریه بی فایده است، چراکه در هربار این گروه‌ها مجددا خود را ساماندهی کرده و از عراق برای نبرد مجدد در سوریه به راه می‌افتند.

وی ادامه داد: ایالات متحده این رویکرد اسرائیل را قبول دارد، اما همچنان مخالف اجازه به تل‌آویو برای حمله در داخل خاک عراق است.

وی ادامه داد: ایالات متحده عواقب حمله اسرائیل به هر هدفی در داخل خاک عراق صرف نظر از انگیزه این حمله را ارزیابی می‌کند.

پامپئو گفت که اسرائیل چه بسا عملا در حال اتخاذ تصمیمی برای حمله به مواضعی در داخل خاک عراق باشد که در این مواضع گروه‌هایی که در سوریه می‌جنگند، مستقر باشند.

این منبع گفت: پیش از پیامی که پامپئو به عبدالمهدی فرستاده است، یک پیام دیگر از سفارت آمریکا در بغداد نیز منتشر شد و از طریق میانجی‌ها به رهبران برخی از گروه‌های مسلح عراقی انتقال داده شد. محتوای این پیام این بود که اگر ساختمان سفارت آمریکا در عراق مورد حمله قرار بگیرد ارتش آمریکا به تمامی مقرهای گروه‌های مسلح عراقی در بغداد حمله خواهد کرد.

اما این منبع گفت: اگر ایلات متحده خواهان درگیری با این گروه‌ها یا با ایران باشد، به هیچ وجه از اراضی عراق استفاده نخواهد کرد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسرائیل عراق مایک پامپئو آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا

مدیر اف.بی.آی نسبت به وقوع یک حمله احتمالی تروریستی در خاک این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی گفت، این نهاد به شدت نگران وقوع یک حمله هماهنگ شده احتمالی علیه آمریکاست.

به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، وی توضیح داد چنین حمله‌ای شاید با آنچه در روسیه توسط داعش خراسان رخ داد، شبیه باشد.

حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو به تاریخ ۲۲ مارس سال جاری میلادی به کشته شدن ۱۴۴ نفر انجامید که مرگبارترین حمله تروریستی در ۲۰ سال گذشته در مسکو بود.

کریستوفر رای پیشتر در مورد افزایش تهدیدات تروریستی ابراز نگرانی کرده بود و در اوایل ماه جاری میلادی به گروهی از مجلس نمایندگان گفته بود که تهدید تروریستی فعلی بالاترین چیزی است که می‌تواند در زندگی حرفه‌ای خود به یاد داشته باشد.

وی افزود: «وقتی به پیشنه‌ام در این شغل نگاه می‌کنم، به سختی می‌توانم به یاد بیاورم که چنین تهدیدهایی علیه امنیت عمومی و امنیت ملی تا به این شدت بوده باشد.»

بر اساس شهادت کریستوفر رای در این گروه، اف.بی.آی ۴۰۰۰ تحقیق مرتبط با تروریستم بین‌المللی در پایان سال مالی ۲۰۲۳ انجام داده است.

مدیر اف.بی.آی به ان.بی.سی گفت که تهدید تروریستی برای آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح