Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@14:11:41 GMT

معيشت کارگران نياز به توجه جدي دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۳۶۶۳

معيشت کارگران نياز به توجه جدي دارد

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - عضو شوراي عالي اشتغال با بيان اينکه شکاف بين دستمزد و زندگي کارگران به بيش از 70 درصد رسيده است گفت: کارگران به لحاظ معيشتي شرايط مناسبي ندارند و دولت بايد براي اين مهم تدبيري اتخاذ کند.

به گزارش ايرنا، علي اکبر رواقي روز چهارشنبه در نشست سه جانبه گرايي با اشاره به اينکه امنيت شغلي، امنيت نسبي معيشتي و آزادگرايي تشکل ها از اولويت هاي کارگران است افزود: ريشه هاي تمام آسيب هاي اجتماعي در فقر است و مشکل معيشتي کارگران در سطح استان جدي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس هيات مديره کانون هماهنگي شوراهاي اسلامي استان کرمان با اشاره به توانمندسازي نيروي هاي توليد گفت: کارگراني که با دغدغه سرکار مي روند، نمي توانند خلاقيت ايجاد کنند.
رئيس کانون بازنشستگان کارگري استان کرمان با بيان اينکه در حوزه بازنشستگي هيچ گونه تنشي در سطح استان وجود ندارد گفت: در استان کرمان 15 کانون بازنشستگي و 108 بازنشسته و مستمربگير وجود دارد.
حسين شجاعي افزود: انتظار داريم در شوراي عالي کار افزايش دستمزد به نحوه اي باشد که به معيشت مردم کمک شود.
وي خواستار نشست مشترک تشکل هاي کارگري استان کرمان با وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي شد.
رئيس انجمن صنفي کانون کارگران ساختماني استان کرمان نيز در اين نشست با اشاره به اينکه کارگران ساختماني قشر ضعيفي هستند که احتياج همه جانبه دارند گفت: استفاده از افاغنه در فعاليت هاي ساختماني در سطح استان معضلي است که بايد جلوي اين امر گرفته شود.
رضايي افزود: برخي از فعاليت هاي ساختماني جزو سخت و زيان آور هستند که در دولت ديده نشده است.
نماينده کارگري معادن زغالسنگ استان کرمان نيز در اين نشست با اشاره به اينکه مشکلات و سختي کارگران معادن فراموش شده است گفت: کارگران معدن بعد از 20 سال ديگر توان ادامه کار در زير زمين را ندارد.
يدالله زماني با بيان اينکه متاسفانه قانون کار راه فرار را براي کارفرمايان باز گذاشته است افزود: طي سنوات گذشته پيمانکاري ها در معادن بيمه کارگران را به درستي رد نکرده اند که به اين امر بايد رسيدگي شود.
وي بيان داشت: کارگر و کارفرما دو بال براي صنعت هستند و کارفرما نيازمند حمايت دولت است.
نماينده کارگران معدن زغالسنگ کرمان با بيان اينکه قراردادهاي اين کارگران بايد همانند استمرار کارشان دائم باشد گفت: عوارض ناشي از بيماري هاي شغلي يکي از ديگر از مشکلات کارگران معادن است که با آن دست و پنجه نرم مي کنند.
وي خواستار اجراي قانون سخت و زيان آور براي کارگران معادن استان شد و گفت: بايد براي اين کارگران ضريب شغلي ايجاد شود و که اين مهم سبب افزايش حقوق کارگران مي شود.
نشست سه جانبه گرايي روز چهارشنبه با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، مديرکل بازرسي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، تشکل هاي کارگري، مديرکل تامين اجتماعي و مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان کرمان برگزار شد.
/ 5054/9895
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل

استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل در استان تاکید کرد و گفت: بارندگی‌ها به ویژه در شمال استان زیاد است و هر آن امکان بارندگی سیل‌آسا وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: گرفتار سیل و باران در استان کرمان هستیم و همه باید اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنکور را در استان کرمان داریم، گفت: همه مدیران باید کمک کنند تا این آزمون به خوبی برگزار شد و ضرورت دارد با توجه به وضعیت جوی استان کرمان حضور دانش‌آموزان تسهیل شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرمانداران نیز باید از مراکز برگزاری آزمون بازدید داشته باشند، افزود: با توجه به وضعیت جوی حتماً رفت و آمدها را تسهیل کنند چرا که احتمال مسدود شدن برخی راه‌ها وجود دارد و نباید حقی از فردی ضایع شود.

وی با بیان اینکه جا دارد از زحمات همه مدیران درگیر در سیل گذشته تشکر کنم، ادامه داد: با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود به یاری خدا، خسارت جانی نداشتیم و با حجم بارندگی‌هایی که انجام شد خسارات مالی هم کمتر از سال‌های قبل بود، که قابل جبران است.

فداکار با اشاره به اینکه در شمال استان کرمان هم بارندگی‌ها زیاد است و همه فرمانداران باید توجه داشته باشند که اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و هر آن امکان بارندگی سیل‌آسا وجود دارد، گفت: در حال حاضر در شمال استان کرمان بارندگی زیاد است و همه دستگاه‌ها باید آمادگی داشته باشند و همه پای کار باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل