Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: بايد به دنبال استانداردسازي محيط کارهاي سخت و زيان آور باشيم زيرا اين امر موجب امراض شغلي و حوادث ناشي از کار مي شود.

به گزارش ايرنا، حاتم شاکرمي روز چهارشنبه در نشست سه جانبه گرايي با حضور تشکل هاي کارگري استان کرمان با بيان اينکه کارگر،کارفرما و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بايد بحث استانداردسازي شرايط محيط کار را جزو اولويت هاي اول قرار دهند افزود: اين مهم را به عنوان يکي از برنامه ها دنبال خواهيم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه به خواسته هاي کارگران براساس قانون رسيدگي مي شود افزود: تشکل هاي کارگري استان با انجمن صنفي و شوراي اسلامي کار هماهنگي و همکاري داشته باشند.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه يکي از سياست هاي وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي توسعه و تشکيل تشکل هاي کارگري، کارفرمايي و بهره مند شدن کارگران از حقوق صنفي است گفت: اگر واحد کارگري خاصي خواهان انجمن صنفي و شوراي اسلامي باشند؛ مخالف اين نيستم و سياست بر اين است که در همه واحدهاي مشمول تشکل ها فعال باشند.
**روحيه تشکل گرايي بايد تقويت شود
شاکرمي با بيان اينکه روحيه تشکل گرايي مهم تر از تشکل هاي کارگري است تصريح کرد: متاسفانه در برخي از واحدهاي توليدي فقط تشکل تشکيل مي شود در حالي بايد روحيه تشکل گرايي تقويت شود.
وي افزود: با آموزش مي توان بحث هم افزايي و تشکل گرايي را تقويت کرد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بيان داشت: متاسفانه در بسياري از واحدهايي که 10 سال پيش مشمول مشاغل سخت و زيان آور شده اند؛ هيچ اقدامي براي خروج از سخت و زيان آور محيط کار انجام نداده اند.
وي بيان داشت: براساس تحريم هاي سخت و ظالمانه در يک شرايط سخت و دشوار اقتصادي قرار داريم و عبور از اين شرايط همت همگاني مي طلبد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: از شرايط موجود بايد يک درک مشترکي داشته باشيم و بخشي نگري نگاه نکنيم.
شاکرمي با اشاره به اينکه برخي از واحدها به خاطر پرداخت کمتر حقوق دستمزد کارگران را در فهرست بيمه رد نمي کنند که اين خلاف قانون است بيان داشت: اين مهم بايد اصلاح شود در غير اين صورت با آن ها برخورد قانوني مي شود.
وي با اشاره به اينکه بين مزد و هزينه هاي زندگي کارگران شکاف وجود دارد يادآورشد: تلاش مي شود با همکاري شرکاي اجتماعي به يک دستمزد قابل قبولي براي کارگران برسيم.
نشست سه جانبه گرايي با حضور تشکل هاي کارگري،مديرکل تامين اجتماعي و مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان کرمان برگزار شد.
9895/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:«همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، به همین منظور برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.» 

اظهارات مطرح شده از سوی وزیر کار با حواشی همراه شد. به عنوان مثال نایب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این باره بیان کرد که وزیر کار نباید از تعیین دستمزد شانه خالی نکند. 

به این ترتیب تابناک، ماجرا را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کرد. وی در پاسخ به این سوال که بالاخره  سپردن تعیین قیمت دستمزد کارگران به مجلس به کجا رسید؟ گفت: قرار شد به شکل مسبوق به سابقه سه جانیه گرایی درباره تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل های جامعه کارگری در دولت سیزدهم
  • سهم ۴درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران شهرداری پرداخت شود
  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟