Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@22:37:48 GMT

نیروگاه خورشیدی در ۷۰۰ نقطه ایران ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۳۸۷۷

به گزارش تسنیم، علیرضا احمدی یزدی در جمع خبرنگاران در شهرستان دشتی با اشاره به تولید برق در کشور اظهار داشت: اهمیت و ضرورت برق را همه از نزدیک لمس  کرده‌اند که در تابستان گذشته شرایط کشور به‌گونه‌ای بود که خاموشی‌ها افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش نیروگاه‌های خورشیدی افزود: نیروگاه‌های خورشیدی منافع مختلف برای کشور دارد و خوشبختانه انرژی خورشیدی آلایندگی محیط زیستی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر با یادآوری اینکه نیروگاه‌های خورشیدی پاک‌ترین و ارزان‌ترین نیروگاه‌ها است اعلام کرد: در ایران 700 نقطه دارای انرژی خورشیدی است.

یزدی با بیان اینکه در وزارت نیرو طرح جهاد روستایی با همکاری بسیج مهندسین اجرا می‌شود گفت: در کل کشور این طرح با تسهیلات 50درصدی و 50درصد بلاعوض اجرایی می‌شود.

وی با پیش‌بینی اینکه در تابستان سال آینده 8هزار مگاوات کمبود تولید برق وجود دارد اضافه کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری، توان تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی 8هزار مگاوات کاهش یافته ‌که باید برای تأمین این میزان برق برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت  توزیع  نیروی برق استان بوشهر نیز گفت: طبق توافق و تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت توزیع نیروی برق استان و بسیج رسانه استان منعقد شد در زمینه جشنواره ابوذر فعالیت‌ها آغاز شده که بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و ترویج این فرهنگ بین آحاد مردم جامعه است.

فرزین‌پور بیان کرد: در این راستا یک اردو و تور رسانه‌ای برگزار و از ظرفیت برق استان بوشهر بازدید شد.

  فرماندار شهرستان دشتی  نیز در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان بوشهر با اعتبار 12 میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

عبدالله نادری خاطرنشان کرد: تعداد مجوزهای وزارت نیرو 19 مورد است که در بسته نیروگاه‌های سدها انجام شده و شهرستان دشتی پیشرو در استان در راستای توسعه نیروگاههای خورشیدی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: قیمت زمین در شهرک صنعتی شهرستان دشتی کاهش یافته و به قیمت 16 هزار تومان رسیده است و در این زمینه تمام زیرساخت‌ها در شهرک اعم از آب، برق و گاز برای سرمایه گذاری آماده شده است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران

جعفر سلگی یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان که با حضور مسئولان استان، شهرستان و سایر کارشناسان ذیربط در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: نگاه مسئولان شهرستانی به این موضوع مثبت است چرا که توسعه شیلات و غذا‌های دریایی به اصلاح سبک زندگی مردم و ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وی با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیرساحلی کشور شناخته شده است، افزود: با وجود سراب‌های متعدد در شهرستان نهاوند نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال اهمیت دارد.

سلگی با بیان اینکه شهرستان نهاوند از قابلیت فراوانی در بخش شیلات و آبزی‌پروری برخوردار است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ۷۰ درصدی حجم تولیدات شیلاتی نهاوند، در حال حاضر ۹۰ مزرعه آبزی‌پروری بزرگ و کوچک در شهرستان با مجوز تولید ۴۰۰۰ تن ماهی قزل‌آلا و ۳۶۵ میلیون تفریخ و تکثیر توانسته علاوه بر تأمین بخشی از بازار داخلی طی دو سال گذشته ۱۰۰۰ تن ماهی سردآبی به روسیه صادر کند.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه سهم شهرستان نهاوند در صنعت آبزی‌پروری استان همدان در بخش تکثیر و تفریخ ماهیان سردآبی ۹۰ درصد و در بخش پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی ۷۵ درصد است، اضافه کرد: نهاوند ظرفیت جلوگیری از خروج ارز با تولید ۴۰ درصد تخم چشم‌زده و ۳۷ درصد بچه ماهی کشور را دارد.

به گفته وی، با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیاء و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره‌برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی در پایان تأکید کرد: مکان‌یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.


دیگر خبرها

  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود