Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@09:53:13 GMT

موفقیت های صنعت نفت در طول 40 سال

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۴۷۴۲

‍‍‍‍‍‍

طلای سیاه در ایران با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های بسیار هم اکنون از 216 میلیارد بشکه نفت خام قابل استحصال و 37 تریلیون متر مکعب گاز خام برخوردار است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران می گوید: با تمام محدودیت هایی که دنیا برای صنعت نفت ایران قائل شده است، خوشبختانه با تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروهای مجرب توانسته ایم در بخش اکتشاف بعنوان اولین زنجیره حلقه ارزش در صنعت نفت در طول 40 سال موفقیت های زیادی را داشته باشیم و بیش از 73 میدان نفتی و گازی در طول 40 سال کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 امریکا تهدید کرده است صادرات نفت ایران را به صفر می رساند.. آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به این تهدید گفت: قطع صادرات نفتی ایران برابر است با قطع صادرات نفت منطقه.
آقای روحانی گفت: اگر امریکا بتواند صادرات نفت ایران را قطع کند نتیجه را خواهد دید.  تجربیات تحریم های گذشته، متخصصان نفتی را آبدیده کرده و مهارت حل و فصل مشکلات موجود در این بخش در کشور افزایش یافته است. این واقعیات تاکید می کند که هدف امریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران تنها آرزویی محال است.
  نگاهی به فراز و نشیب های صنعت نفت ایران در 4 دهه اخیر می تواند پاسخی واقعی به این سوال باشد که آیا تهدید امریکا عملی خواهد شد ؟   **ایران با دارا بودن 10 درصد از ذخایر نفت و 18 درصد ذخایر گاز دنیا یکی از بزرگترین داراندگان نفت و گاز جهان است. ایران رتبه چهارم نفت و رتبه نخست گاز دنیا را دارد.  **اعتصاب کارکنان صنعت نفت ضربه بزرگی به رژیم ستمشاهی وارد کرد که بیانیه های امام خمینی درحمایت از این اعتصاب اهمیت این صنعت را آشکار می سازد.  **با پیروزی انقلاب اسلامی هنگامی که مستشاران انگلیسی ایران را ترک می کردند هیچ کس تصور نمی کرد کارشناسان ایرانی در غیاب آنان از عهده صنعت نفت برآیند.  **در سالهای اولیه انقلاب اسلامی رکود در جهان و افزایش تولید نفت عربستان و عوامل سیاسی ناشی از بحران در روابط امریکا تولید نفت را  کاهش داد اما تاثیر منفی بر درامدهای ارزی نداشت که علت آن را باید در افزایش قیمت نفت در صادرات جهانی جستجو کرد.  **در همان اوایل انقلاب سیاست نفتی بر پایه حفظ منافع و ذخایر موجود برای نسل های آینده تدوین و صدور نفت ایران به برخی کشورهای دیگر قطع شد که امریکا فشارهای اقتصادی را بیشتر و کارتر اردیبهشت 58 دستور تحریم ایران را صادر کرد.  **در زمان جنگ نیز مناطق و تاسیسات نفتی از پالایشگاه آبادان گرفته تا جزایر و مناطق نفت خیز بویژه جزیره خارک که شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور در حوزه انرژی به شمار می آمد در تیررس حملات زمینی و هوایی دشمن قرار داشت و بارها بمباران شد.  **بازسازی سریع، راهبرد صنعت نفت در جنگ تحمیلی است چراکه کشور نمی تواند حتی از یک بشکه نفت صرفه نظر کند و بازسازی پالایشگاه از همان لحظه اول حمله شروع شد. **اگرچه جنگ و محدودیت سبب شد تا صادرات نفت ایران کاهش یابد، اما صادرات نفت در شرایط سخت و دشوار حتی یک روز هم قطع نشد.   **از اواخر دهه 80 زمزمه تلاش جدی امریکا برای تحریم جهانی نفت ایران به گوش می رسید و در ابتدای دهه 90 این تحریم ها اجرایی شد که به دلیل اجماع جهانی علیه ایران و فشار  امریکا برای کاهش 20 درصدی خرید نفت ایران صادرات نفت ایران به 700 هزار بشکه در روز هم رسید.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صنعت نفت صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­آمار‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که برای اجرای طرح احداث سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا،  ۱۸۰۰ نفر مشغول به فعالیت بوده‌اند که ۴۰۰ نفر آن متخصصین ایرانی و ۱۳۷۰ نفر از کشور سریلانکا و دیگر نفرات از سایر کشور‌ها بوده‌اند.

مقصودی معاون منابع انسانی و پشتیبانی این طرح می‌گوید: در حین اجرای طرح تلاش کردیم که مباحث تخصصی مربوط به توان فنی و مهندسی را به مهندسان سریلانکایی منتقل کنیم تا زمانی که حضور ایرانی‌ها در سریلانکا پایان یافت، خودشان بتوانند نیروگاه و سد را مدیریت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان