Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بیت‌کوین که یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان محسوب می‌شود، در ماه‌های گذشته بخصوص نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی با کاهش شدیدی در ارزش خود در برابر دلار مواجه شد، به‌گونه‌ای که بسیاری از تحلیلگران از آن به‌عنوان سقوط آزاد بیت‌کوین نام می‌برند و آن را بزرگترین کاهش ارزش بیت‌کوین از آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون نامیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش بیت‌کوین در حالی در ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی به زیر چهار هزار دلار سقوط کرد که در ماه قبل از آن بالای شش هزار دلار بود و بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار ارزهای دیجیتال نیز برآورد کرده بودند که ارزش آن تا ۱۵ هزار دلار نیز خواهد رسید.

قیمت بیت‌کوین که در سال‌های اولیه معرفی و عرضه آن کمتر از چند دلار بود، در دسامبر سال گذشته به مرز ۲۰ هزار دلار نیز رسید و مورد توجه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در جهان واقع شد و خیل عظیمی از افراد نیز توانستند با استخراج و خریداری این ارز دیجیتال رمزپایه به ثروت کلانی دست یابند.

حالا به تازگی تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده خاطرنشان کرده‌اند که خطرات و ریسک‌های سرمایه‌گذاری با قانونی شدن ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین در کشورهای جهان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت cointelegraph، به باور آنها ارزهای مجازی پایدار موسوم به استیبل کوین در صورتی که مورد حمایت از سوی دولت های مختلف قرار بگیرند، قادر خواهند بود تحولات عظیمی را در بخش اقتصاد کلان کشورهای مختلف ایجاد کنند. در غیر این صورت، بدون شک اقتصادهای جهانی، برنامه ها، نوآوری های اقتصادی و فضای سرمایه گذاری  با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد و شکوفایی آن در نطفه خفه خواهد شد.

آنها معتقدند که ارزهای مجازی پایدار وابسته به دلار، نوسانات بسیار کمتری در مقایسه با ارزهای دیجیتال معمول همچون بیت کوین تجربه خواهند کرد. لازم به ذکر است که ارزهای مجازی پایدار مبتنی بر فناوری بلاک چین بوده و می‌توانند در سراسر جهان به عنوان یکی از روش های پرداخت استفاده شوند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ارزهای دیجیتالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

استاندار یزد گفت: با توجه به تمهیدات انجام گرفته شده علیرغم اینکه حجم بارش‌ها در برخی نقاط بیش ار۵۰ میلی متر گزارش شد، اما حجم خسارات قابل مقایسه با سیل سال گذشته نیست و اقدامات ارزشمند صورت گرفت مانع از خسارت بالا شده است.

مهران فاطمی در حاشیه بازدید از مناطق مختلف شهر به منظور بررسی مناطق با مشکل آب‌گرفتگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که باران رحمت الهی باریدن گرفته و استان کویری یزد نیز سیراب شد؛ هرچند بارش‌ها ممکن است با خساراتی همراه باشد اما بسیار برای استان یزد نافع است زیرا که یزد تشنه باران است.

وی افزود: با توجه به تمهیدات انجام گرفته شده، علیرغم اینکه حجم بارش‌ها در برخی نقاط تا بالای ۵۰ میلی متر بارش گزارش شد اما خوشبختانه حجم خسارات قابل مقایسه با سیل سال گذشته نیست و اقدامات ارزشمند صورت گرفت که مانع از خسارت بالا شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سیل و سیلاب هستند، ادامه داد: ۴۹۰ تیم امدادی و مدیریت بحران در حال خدمت رسانی به مردم در مناطق مختلف استان یزد هستند و ۱۵۰۰ نفر نیرو در جای جای شهر و استان آماده به کار و ارائه فعالیت‌های خدماتی و امدادی هستند.

فاطمی با تقدیر از گروه‌های مختلف امدادی، بسیجی و سپاه و همه دستگاه‌های امدادی خدمات‌رسان، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گفت: تمام نیروها تا پایان شرایط اضطرار پای کار هستند.

وی گفت: خوشبختانه حجم خسارات تاکنون پایین است، منتهی برخی آب گرفتگی‌ها در سطح استان و شهر یزد داشتیم که باید اصلاح و رفع شود.

استاندار یزد تصریح کرد: شهرداری یزد اقدامات خوبی را انجام داده است ولی وسعت بالای شهر از جمله گالری‌های قنات در نقاط مختلف شهر منجر به فرونشست در استان و شهر یزد در چندین نقطه شده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق از جمله حسن‌آباد به دلیل بستر زمین شناسی آن، نفوذ آب در زمین صورت نمی‌گیرد و ساخت و سازهای غیر اصولی نیز مردم را دچار مشکلات زیادی کرده است که فردا تیم‌های ارزیاب جهت برداشت میزان خسارات مراجعه خواهند کرد.

وی با اشاره به تداوم سامانه بارشی تا فردا گفت: در بافت تاریخی شهر یزد نیز مشکل خاصی ایجاد نشده است؛ توصیه داریم صاحبان منازل از منازل خود در بافت تاریخی سرکشی و بازدید داشته باشند و وضعیت ناودان‌ها و محل‌هایی که ساختمان را دچار آب گرفتگی می‌کند بررسی کنند.

استاندار یزد افزود: در استان انسداد جاده‌ای نداشته و در مورد برخی مسدودی‌ها نیز با کمک و ورود عوامل راهداری شرایط تحت کنترل قرار گرفته و تاکنون خسارت جانی نداشتیم، قطعاً با همکاری مردم و دستگاه‌ها از این بحران هم عبور خواهیم کرد و بارش‌ها باعث رحمت برای استان خواهند بود.

فاطمی گفت: مردم در شهر یزد می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و از تیم‌های متعدد در صورت بروز مشکل برای دریافت خدمت بهره بگیرند، تیم‌های شهرداری پاسخگویی مردم هستند؛ این گروه‌های امدادی از ابتدای ورود سامانه بارشی مستقر هستند و در صورت گزارش حوادث بلافاصله این گروه‌ها به محل‌های دچار آب گرفتگی و خطر اعزام می‌شوند و تا حد ممکن مشکلات را رفع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت تجهیزات استان برای رفع آب گرفتگی‌ها در طی یک سال اخیر بهتر شده است و آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مواجه با مشکلات بالا رفته است.

کد خبر 747649

دیگر خبرها

  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟